
Το Legal Committee του ΙΜΟ ανέπτυξε μια νέα δέσμη κατευθυντήριων γραμμών για να διασφαλίσει ότι οι ναυτικοί προστατεύονται από αθέμιτη μεταχείριση σε περίπτωση κράτησης σε ξένες δικαιοδοσίες ως ύποπτοι για διάπραξη εγκλήματος.
Η δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών ήταν ψηλά στην ημερήσια διάταξη της 111ης συνόδου του Legal Committee, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 26 Απριλίου στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο, υπό την προεδρία της κ. Gillian Grant από τον Καναδά.
Οι κατευθυντήριες γραμμές πρέπει να εφαρμόζονται όταν οι ναυτικοί μπορεί να κρατούνται σε άλλη δικαιοδοσία από εκείνη της εθνικότητάς τους, ως ύποπτοι για διάπραξη εγκλημάτων κατά τη διάρκεια της απασχόλησής τους σε πλοίο. Στόχος του ΙΜΟ είναι να προστατεύσει το δικαίωμα των ναυτικών στη δέουσα διαδικασία κατά τη διάρκεια της έρευνας και της κράτησης από τις δημόσιες αρχές.
Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, κ. Arsenio Dominguez, δήλωσε: «Η ευημερία των ναυτικών εξακολουθεί να απασχολεί ιδιαίτερα εμένα και το σύνολο των μελών του ΙΜΟ. Οι κατευθυντήριες γραμμές θα προσθέσουν σημαντική αξία στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και θα διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί τυγχάνουν δίκαιης μεταχείρισης».
Ακόμη, η συγκεκριμένη Επιτροπή συνέστησε μια νέα ειδική ομάδα εργασίας για την επανεξέταση και την επικαιροποίηση της κοινής βάσης δεδομένων των IMO και ILO για τα περιστατικά εγκατάλειψης των ναυτικών, ώστε να βελτιωθούν η ακρίβεια και η αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο φουλ συνεχίζουν να δουλεύουν οι μηχανές των containerships, καθώς ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα…
Καθώς οι αυστραλιανές αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας για μια διαφαινόμενη έλλειψη προμηθειών φυσικού αερίου από το 2027, ένα νέο υπεράκτιο έργο…
Η δραστηριότητα τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες πλοίων παραμένει περιορισμένη έναντι των επιπέδων του 2024. Επιπλέον, τα πλοία που πωλούνται φέτος στη…
Ως πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον κλάδο κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού χαρακτηρίζει η SEA Europe την Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία, την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή…
Τρία χρόνια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο όγκος των χύδην ξηρών φορτίων από τις δύο χώρες συνδυαστικά έχει υποχωρήσει κατά 6% σε…
Με καθοδικούς ρυθμούς κινήθηκε η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα τον περασμένο Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, τον περασμένο μήνα η παραγωγή…
Σε διαπραγματεύσεις βρίσκονται η οικογένεια Louis-Dreyfus και η InfraVia για την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού της Louis Dreyfus Armateurs από την InfraVia. Στο πλαίσιο της…
Καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία με διάφορους τρόπους, τα πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες βρίσκονται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ