
Οι αντάρτες Χούθι ανέλαβαν κατά τη διάρκεια της νύχτας την ευθύνη για σειρά πληγμάτων εναντίον δύο εμπορικών και άλλων δύο πολεμικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο βλήμα κατέπεσε πολύ κοντά σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο ανοικτά της Υεμένης, χωρίς πάντως να αναφερθούν θύματα, σύμφωνα με βρετανική υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας και τον αμερικανικό στρατό.
Χθες σημειώθηκε έκρηξη στην Ερυθρά Θάλασσα «πολύ κοντά» σε εμπορικό πλοίο, 54 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά από τη νότια υεμενίτικη πόλη Μόχα, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας UKMTO, σύμφωνα με την οποία «σκάφος και πλήρωμα αναφέρθηκε πως είναι σώα».
Η Ambrey, εταιρεία ναυτικής ασφάλειας, ανέφερε πως «πιθανόν» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό σημαία Μάλτας έγινε στόχος ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από το Τζιμπουτί στην Τζέντα, στη Σαουδική Αραβία.
Το εμπορικό πλοίο έγινε στόχος «τριών πυραύλων», ανέφερε η Ambrey. Στοχοποιήθηκε επειδή έχει χρησιμοποιηθεί για εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ, κατά την ίδια πηγή.
Ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι ανακοίνωσε πως εξαπολύθηκαν επιθέσεις εναντίον των πλοίων Cyclades, στην Ερυθρά Θάλασσα, MSC Orion στον Ινδικό Ωκεανό, ενός αντιτορπιλικού κι ενός καταδρομικού του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ στην περιοχή.
Σύμφωνα με το μεικτό διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση»), το Cyclades είναι ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο που έγινε στόχος τριών πυραύλων και ισάριθμων drones των Χούθι.
Το πλοίο «συνέχισε την πορεία του», ανέφερε η CENTCOM μέσω X (του πρώην Twitter), προσθέτοντας πως καταρρίφθηκε drone των Χούθι που πέταγε ανάμεσα σε δυο αμερικανικά πολεμικά και ότι δυο σκάφη της έγιναν στόχος επιθέσεων των Χούθι, χωρίς πάντως να υποστούν καμιά ζημιά.
April 29 Red Sea Update
Between 10:00 a.m. and 5:20 p.m. (Sanaa time) on April 29, Iranian-backed Houthi terrorists fired three anti-ship ballistic missiles (ASBM) and three UAVs from Yemen into the Red Sea towards MV Cyclades, a Malta-flagged, Greece-owned vessel. Initial… pic.twitter.com/r49g6PWO2H
— U.S. Central Command (@CENTCOM) April 30, 2024
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ