
Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και κοινωνικού μέλλοντός της. «Τα λιμάνια θέλουν να αποτελέσουν μέρος της λύσης και αναλαμβάνουν νέες ευθύνες πέραν του παραδοσιακού τους ρόλου ως πολυτροπικού κόμβου στην αλυσίδα εφοδιασμού».
Mε τίτλο «a net-zero, smart, resilient and competitive Europe: Europe’s ports are part of the solution», το μνημόνιο του ESPO περιλαμβάνει εννέα προτεραιότητες:
1. Εστίαση στην εφαρμογή: Οι λιμένες της Ευρώπης ζητούν από τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής να παρέχουν σαφήνεια και υποστήριξη στους λιμένες, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των υφιστάμενων κανονισμών.
2. Να δοθεί στους λιμένες ο χώρος για να αναλάβουν ενεργό ρόλο για την επιτάχυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
3. Η μείωση των εκπομπών και της ρύπανσης αποτελεί σημαντικό δείκτη απόδοσης για τους λιμένες.
4. Πρέπει να διασφαλιστούν οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού τόσο εντός της εσωτερικής αγοράς όσο και έναντι των γειτόνων της Ευρώπης.
5. Τα λιμάνια παίζουν καθοριστικό ρόλο για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Ευρώπης.
6. Οι λιμένες είναι εταίροι στην προσπάθεια για ένα έξυπνο, αλλά ασφαλές και προστατευμένο, περιβάλλον στον κυβερνοχώρο.
7. Τα λιμάνια της Ευρώπης χρειάζονται επενδύσεις ύψους $80 δισ. τα επόμενα 10 χρόνια.
8. Η θεσμική δομή της ΕΕ πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα. Απαιτείται μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση κατά την ανάπτυξη νέων πολιτικών: οι μεταφορές, και ιδίως οι λιμένες, δεν μπορούν να αποτελούν μεμονωμένο κομμάτι μιας ενιαίας στρατηγικής.
9. Τα λιμάνια αποτελούν πόρο για τις εκάστοτε πόλεις.
Οι εν λόγω προτεραιότητες των λιμένων της Ευρώπης θα συζητηθούν περαιτέρω κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου του ESPO, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 και την Παρασκευή 26 Απριλίου στο Παρίσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ