Μια νέα ευρωπαϊκή υποδομή για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, με πέντε βόρειες χώρες να πρωτοστατούν. Η Δανία, η Νορβηγία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Σουηδία συμφώνησαν στο να επιτρέπεται η διασυνοριακή μεταφορά και η γεωλογική αποθήκευση του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
H τεχνολογία CCS αναδεικνύεται ως κρίσιμο εργαλείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης, καθώς αποτρέπει την εκπομπή CO₂. Η εν λόγω συμφωνία δεν αποτελεί μόνο συνέχεια προηγούμενων διμερών συμφωνιών, αλλά και μια επιβεβαίωση της δέσμευσης των χωρών να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική εφοδιαστική αλυσίδα CCS στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας.
Το 2021, η Νορβηγία και η Ολλανδία είχαν υπογράψει συμφωνία για την ενέργεια, που περιλάμβανε την τεχνολογία CCS, με παρόμοιες συμφωνίες να ακολουθούν μεταξύ της Νορβηγίας και του Βελγίου το 2022 και της Νορβηγίας με τη Δανία το 2023.
Η τεχνολογία CCS έχει αναδειχθεί ως οικονομικά αποδοτικό μέσο για τη μείωση των εκπομπών. Ο Rob Jetten, υπουργός Κλίματος και Ενέργειας της Ολλανδίας, τόνισε τη σημασία της διασυνοριακής συνεργασίας για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας του CCS στην Ευρώπη. Επιπλέον, ο Νορβηγός υπουργός Ενέργειας, Terje Aasland, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της Νορβηγίας στην αποθήκευση του CO₂, ενώ ο Δανός υπουργός Lars Aagaard και η Σουηδή υπουργός Romina Pourmokhtari επισήμαναν τη σημασία της τεχνολογίας CCS για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ