Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η χαρτογράφηση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Η χαρτογράφηση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων

Εισαγωγικό κείμενο

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όχι μονάχα του ναυτιλιακού Τύπου, αλλά και ναυτιλιακών ερευνητών και αναλυτών, ελέω των γεωπολιτικών εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα στη Μέση Ανατολή.

Εντός των συγκεκριμένων συγκυριών, η ναυλομεσιτική Braemar προχωρά σε μια ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου tankers. Ο στόλος αριθμεί 5.880 πλοία, εκ των οποίων 871 είναι Handysizes, 1.854 MRs, 447 Panamaxes/LR1s, 1.147 Aframaxes/LR2s, 659 Suezmaxes/LR3s και 902 VLCCs.

Από τα πλοία αυτά, μόλις 98 είναι διπλού καυσίμου, ενώ 1.259 είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Αξίζει να αναφερθεί ότι από τα 902 VLCCs τα 435 φέρουν scrubbers.

Όσον αφορά το orderbook, κυμαίνεται από 5% έως 15% ως ποσοστό επί του στόλου, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στα MRs, στα Aframaxes και στα Suezmaxes (13%, 14% και 15% αντίστοιχα). Από την άλλη, τα ποσοστά για Handysizes, Panamaxes και VLCCs διαμορφώνονται σε 5%, 8% και 6% αντίστοιχα.

Η τωρινή εικόνα του orderbook, καθώς και το χρονοδιάγραμμα παράδοσης πλοίων, κάνει λόγο για παραδόσεις 621 πλοίων έως και το γ’ τρίμηνο του 2028.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)