![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191026455269-900x506.jpg)
Μια ανοικτή επιστολή απέστειλαν στον γενικό γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες 16 οργανισμοί της ναυτιλίας και κοινωνικοί εταίροι με αφορμή την κατάληψη του MSC Aries από ιρανικές δυνάμεις το Σάββατο 13 Απριλίου.
Με την επιστολή τους οι ASA, BIMCO, CLIA, ECSA, INTERCARGO, INTERMANAGER, INTERTANKO, IAPH, ICS, IFSMA, IMCA, IMEC, IPTA, ITF, FONASBA και WSC κάνουν έκκληση σε όλα τα κράτη μέλη να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την απελευθέρωση των ναυτικών και την ασφαλή διέλευση των πλοίων από την ευρύτερη περιοχή.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία εκπροσωπείται από οργανισμούς που βρίσκονται πίσω από την παρούσα επιστολή, είναι ευγνώμων για την αναγνώριση που τυγχάνει η ναυτιλιακή βιομηχανία από τον ΟΗΕ. Ευχαριστούμε επίσης και επικροτούμε τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ Arsenio Dominguez για όλη τη σκληρή δουλειά που καταβάλλει για να ενισχύσει τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας και των ναυτικών μας.
»Ωστόσο, το περιστατικό το Σαββατοκύριακο (13-14/04), όταν το πλοίο MSC Aries κατελήφθη από ιρανικές δυνάμεις 50 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Φουτζέιρα , ανέδειξε για άλλη μια φορά την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ναυτιλία. Αυτό είναι απαράδεκτο», σημειώνεται στην επιστολή.
Την ίδια ώρα τα 16 μέρη συνεχίζουν λέγοντας ότι οι επιθέσεις εναντίον της ναυτιλίας έχουν αυξηθεί σημαντικά και μάλιστα με απώλειες καθώς ναυτικοί έχουν σκοτωθεί και κρατούνται όμηροι.
«Ο κόσμος θα εξοργιζόταν αν τέσσερα αεροσκάφη καταλαμβάνονταν και κρατούνταν όμηροι με αθώες ψυχές πάνω τους. Δυστυχώς, δεν φαίνεται να υπάρχει η ίδια αντίδραση ή ανησυχία για τα τέσσερα εμπορικά πλοία και τα πληρώματά τους που κρατούνται όμηροι», καταλήγει η επιστολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ