![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/05/202405170818420195.jpg)
Το Ινστιτούτο Πλοίων και Μηχανικής Ωκεανών της Κορέας (KRISO) ανακοίνωσε την έναρξη ενός ερευνητικού προγράμματος για την ενσωμάτωση μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (Small Modular Reactors ‒ SMR) σε πλοία υψηλών ταχυτήτων και την ανάπτυξη υπεράκτιων πλατφορμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας από SMR.
Οι αντιδραστήρες SMR, με ισχύ παραγωγής έως 300 MWe, αποτελούν βιώσιμη λύση για καθαρή ενέργεια. Εκτός αυτού, το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τους εν λόγω αντιδραστήρες είναι ιδιαίτερα αυξημένο εξαιτίας των κρίσιμων πλεονεκτημάτων τους. Συγκεκριμένα, οι SMR κατασκευάζονται σε εργοστάσια ως τυποποιημένες μονάδες και μεταφέρονται στον τόπο εγκατάστασης όπου συναρμολογούνται, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος κατασκευής τους. Επιπλέον, οι SMR δεν απαιτούν μεγάλες δεξαμενές αποθήκευσης των πυρηνικών υλικών, μειώνοντας τις απαιτήσεις για έκτακτα μέτρα ασφαλείας σε περιπτώσεις ακτινοβολίας.
Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, το KRISO αναπτύσσει ένα υψηλής ταχύτητας neo-panamax πλοίο εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας έως 15.000 TEUs. Ταυτόχρονα, το εν λόγω πρόγραμμα πρόκειται να εκτελέσει μια ολοκληρωμένη ανάλυση των μέτρων ασφαλείας για πλοία που κινούνται με πυρηνική ενέργεια. Ενώ παράλληλα σχεδιάζει τη δημιουργία μιας πλεούμενης πλατφόρμας παραγωγής ενέργειας SMR σε υπεράκτιες θαλάσσιες περιοχές, με στόχο την παροχή ενέργειας σε νησιωτικές περιοχές και τη διευκόλυνση της εμπορευματοποίησης της πυρηνικής ενέργειας στη θάλασσα.
Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει μέχρι το 2028, επιδιώκει την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας σε μη συμβατικές εφαρμογές και την πιθανή παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων, όπως υδρογόνο και αμμωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ