Σε έναν απρόσμενο «σύμμαχο» στην προσπάθεια ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας θα μπορούσε να εξελιχθεί η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence – ΑΙ). Το ΑΙ, και ακόμη περισσότερο το GenAI, (παραγωγική τεχνητή) νοημοσύνη)- μπορεί να βοηθήσει τη χώρα μας να προσελκύσει ακόμη περισσότερους τουρίστες, επιλύοντας ζητήματα, όπως είναι η μετάφραση και η προσωποποιημένη εμπειρία, καθώς επίσης και να τους ωθήσει να ανακαλύψουν νέους προορισμούς και κρυμμένες ομορφιές στην Ελλάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Choose Strategic Communication Partners, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στρατηγικής επικοινωνίας, ψηφιακού μετασχηματισμού και συμβουλευτικής στην Ελλάδα, το ΑΙ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό «σύμμαχο» στην προσπάθεια ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε πέντε από τις μεγαλύτερες αγορές προσέλκυσης τουριστών προς την Ελλάδα (Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ και Γερμανία) με τη συμμετοχή ανθρώπων που έχουν επισκεφτεί ή εκδηλώνουν την πρόθεση να επισκεφτούν στο άμεσο μέλλον τη χώρα για τις διακοπές τους, έδειξε ότι το 64,5% είναι εξοικειωμένο με την έννοια της τεχνητής νοημοσύνης. Μάλιστα, το 60% εξέφρασε την προθυμία του να χρησιμοποιήσει εφαρμογές και εργαλεία που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, τόσο για να σχεδιάσει το ταξίδι του, όσο και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα.
Το σημαντικότερο είναι η βοήθεια στη αυτόματη μετάφραση, αλλά και στη διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου προγράμματος περιηγήσεων, επισκέψεων σε αξιοθέατα και εστίασης. Ανάλογα με τις παροχές μιας σχετικής ΑΙ εφαρμογής, οι τουρίστες φαίνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό διατεθειμένοι ακόμη και πληρώσουν για τη χρήση της κατά την επίσκεψή τους στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα τι είδους εφαρμογές θέλουν να χρησιμοποιήσουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι πιο δημοφιλείς τουριστικές ΑΙ εφαρμογές είναι η μετάφραση και η γλωσσική υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο (46,4%), οι προσωποποιημένες προτάσεις για τουριστικά αξιοθέατα, εστιατόρια και άλλες δραστηριότητες (24,8%), η βοήθεια στην πλοήγηση και τη μετακίνηση (18%).
Οι απαντήσεις μοιάζουν φυσιολογικές, εάν δει κανείς τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα. Η πιο σημαντική είναι η διαφορετική γλώσσα και ακολουθούν η εύρεση χρήσιμων τουριστικών πληροφοριών (16,8%), καθώς και ο εντοπισμός προσιτών δραστηριοτήτων και καταλυμάτων (17,7%).
Εξίσου ενδιαφέρον είναι πως οι επισκέπτες είναι διατεθειμένοι ακόμη και να πληρώσουν για τέτοιου είδους εφαρμογές και υπηρεσίες σε ένα ποσοστό που φθάνει στο 36,9%. Επιπλέον, ένας στους τρεις (32,3%) απάντησε πως είναι εν μέρει πρόθυμος να πληρώσει, ανάλογα με τις δυνατότητες που προσφέρουν αυτές οι εφαρμογές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ