
Ισχυρή σεισμική δόνηση έπληξε την Τρίτη 3 Απριλίου την Ταϊβάν, οδηγώντας στην -μέχρι στιγμής- απώλεια εννέα ζωών, στον τραυματισμό 821 ατόμων, ενώ 50 άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι.
Η δόνηση ήταν 7,5 βαθμών, σύμφωνα με την Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ή 7,4, σύμφωνα με το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο, και 7,2, σύμφωνα με την Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ταϊβάν. Μετά τον σεισμό εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι στην Ταϊβάν, στις νήσους της νοτιοδυτικής Ιαπωνίας και σε πολλές επαρχίες των Φιλιππίνων, η οποία στη συνέχεια ήρθη.
Το εστιακό βάθος του υποθαλάσσιου σεισμού, που σημειώθηκε σε ώρα κατά την οποία οι κάτοικοι κατευθύνονταν στη δουλειά τους και τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο, ήταν 15,5 χιλιόμετρα.
Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων μετέδωσε ότι ο σεισμός ήταν ο μεγαλύτερος μετά το 1999 όταν δόνηση μεγέθους 7,6 βαθμών κατέστρεψε 50.000 κτίρια (2.400 νεκροί).
Παράλληλα, εγείρονται ερωτήματα αναφορικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού μικροκυκλωμάτων και κατά πόσο θα υπάρχουν προκλήσεις για την παραγωγή και εξαγωγές της Ταϊβάν. Διεθνή δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι μετοχές εταιρειών μικροκυκλωμάτων κατέγραψαν πτώση στον απόηχο της σεισμικής δόνησης.
Η Taiwan Semiconductor Manufacturing διέκοψε μέρος της παραγωγής της. Το ίδιο και η επίσης ταϊβανέζικη United Microelectronics. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι τα μικροκυκλώματα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις δονήσεις, ο πλήρης αντίκτυπος του σεισμού στην παραγωγή των εταιρειών δεν έχει αξιολογηθεί ακόμα πλήρως.
Η επιρρέπεια της Ταϊβαν σε ισχυρές σεισμικές δονήσεις αποτελεί (ακόμα) έναν σημαντικό λόγο διαφοροποίησης των εταιρειών μικροκυκλωμάτων. Τα τελευταία έτη -με αφορμή την κινεζική απειλή- πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγο για ανάγκη λειτουργίας μονάδων παραγωγής μικροκυκλωμάτων σε άλλες χώρες εκτός Ταϊβάν.
Σε κάθε περίπτωση, τα μέχρι πρότινος δεδομένα δεν προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις του σεισμού στο εμπόριο, καθώς λιμένες και αεροδρόμια δείχνουν ανεπηρέαστα.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Economic Times, Al Jazzera,
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ