Ισχυρή σεισμική δόνηση έπληξε την Τρίτη 3 Απριλίου την Ταϊβάν, οδηγώντας στην -μέχρι στιγμής- απώλεια εννέα ζωών, στον τραυματισμό 821 ατόμων, ενώ 50 άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι.
Η δόνηση ήταν 7,5 βαθμών, σύμφωνα με την Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, ή 7,4, σύμφωνα με το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο, και 7,2, σύμφωνα με την Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ταϊβάν. Μετά τον σεισμό εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι στην Ταϊβάν, στις νήσους της νοτιοδυτικής Ιαπωνίας και σε πολλές επαρχίες των Φιλιππίνων, η οποία στη συνέχεια ήρθη.
Το εστιακό βάθος του υποθαλάσσιου σεισμού, που σημειώθηκε σε ώρα κατά την οποία οι κάτοικοι κατευθύνονταν στη δουλειά τους και τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο, ήταν 15,5 χιλιόμετρα.
Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων μετέδωσε ότι ο σεισμός ήταν ο μεγαλύτερος μετά το 1999 όταν δόνηση μεγέθους 7,6 βαθμών κατέστρεψε 50.000 κτίρια (2.400 νεκροί).
Παράλληλα, εγείρονται ερωτήματα αναφορικά με τις αλυσίδες εφοδιασμού μικροκυκλωμάτων και κατά πόσο θα υπάρχουν προκλήσεις για την παραγωγή και εξαγωγές της Ταϊβάν. Διεθνή δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι μετοχές εταιρειών μικροκυκλωμάτων κατέγραψαν πτώση στον απόηχο της σεισμικής δόνησης.
Η Taiwan Semiconductor Manufacturing διέκοψε μέρος της παραγωγής της. Το ίδιο και η επίσης ταϊβανέζικη United Microelectronics. Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι τα μικροκυκλώματα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις δονήσεις, ο πλήρης αντίκτυπος του σεισμού στην παραγωγή των εταιρειών δεν έχει αξιολογηθεί ακόμα πλήρως.
Η επιρρέπεια της Ταϊβαν σε ισχυρές σεισμικές δονήσεις αποτελεί (ακόμα) έναν σημαντικό λόγο διαφοροποίησης των εταιρειών μικροκυκλωμάτων. Τα τελευταία έτη -με αφορμή την κινεζική απειλή- πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγο για ανάγκη λειτουργίας μονάδων παραγωγής μικροκυκλωμάτων σε άλλες χώρες εκτός Ταϊβάν.
Σε κάθε περίπτωση, τα μέχρι πρότινος δεδομένα δεν προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία για τις επιπτώσεις του σεισμού στο εμπόριο, καθώς λιμένες και αεροδρόμια δείχνουν ανεπηρέαστα.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Economic Times, Al Jazzera,
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Το 2024 έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κινητοποίησης λιμενεργατών στη Βόρεια Αμερική, με το επίκεντρο των απεργιών να είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Οι…
Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι σκότωσε τον επικεφαλής της Χεζμπολάχ Χασάν Νασράλα σε πλήγμα χθες, Παρασκευή, στο αρχηγείο του λιβανικού σιιτικού κινήματος στα…
Σε ενίσχυση του στόλου της, μέσω της δευτερογενούς αγοράς, προχωρά η Load Line Marine με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Σουραβλά. Η εταιρεία καλωσόρισε στον…
Οι παραγγελίες για bulk carriers-μεγαθήρια που δεν συνδέονται με κάποιον ισχυρό ναυλωτή είναι σπάνιες, με την πρόσφατη παραγγελία της κινεζικής Shandong Shipping να μη…
Ως «εξαιρετικά επικίνδυνος» χαρακτηρίζεται ο τυφώνας Helene, ο οποίος σαρώνει από το βράδυ της Πέμπτης 26 Σεπτεμβρίου την πολιτεία Φλόριντα των ΗΠΑ. Πρόκειται για…
Την απόσυρσή τoυ από την εξαγορά του αυστραλιανoύ ναυπηγείου Austal γνωστοποίησε το κορεατικό conglomerate Hanwha, επικαλούμενο «ανυπέρβλητα εμπόδια» στην αξιολόγηση της συναλλαγής. Μετά την…
Tην απαγόρευση των ρωσικών εισαγωγών LNG στις χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι το υφιστάμενο πλαίσιο κυρώσεων δεν αποδίδει καρπούς, ζητά η υπουργός Ενέργειας του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ