
Η QatarEnergy υπέγραψε μακροχρόνιες συμφωνίες χρονοναύλωσης με τέσσερις διεθνείς πλοιοκτήτες για τη διαχείριση 19 νέων, υπερσύγχρονων πλοίων μεταφοράς LNG στο πλαίσιο του δεύτερου διαγωνισμού που εντάσσεται στο μεγαλεπήβολο σχέδιο επέκτασης του στόλου LNG του καταριανού κολοσσού.
Οι συμφωνίες αφορούν τη διαχείριση έξι πλοίων από την CMES LNG Carrier Investment Inc., έξι πλοίων από τη Shandong Marine Energy (Singapore) Pte Ltd. και τριών πλοίων από τη MISC Berhad. Όλα τα πλοία κατασκευάζονται από τη Samsung Heavy Industries στη Νότια Κορέα. Η κοινοπραξία των Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K-Line) και Hyundai Glovis Co. Ltd. θα διαχειρίζεται τα εναπομείναντα τέσσερα πλοία τα οποία κατασκευάζονται στη Hanwha Ocean.
Σχολιάζοντας αυτή την περίσταση, η Α.Ε. κ. Saad Sherida Al-Kaabi, υπουργός Ενέργειας του Κατάρ και πρόεδρος και CEO της QatarEnergy δήλωσε: «Οι σημερινές υπογραφές αποτελούν σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου LNG της QatarEnergy, καθώς ο συνολικός αριθμός των πλοίων για τα οποία έχουμε υπογράψει μακροχρόνιες ναυλώσεις ανέρχεται σε 104, ένα τεράστιο εγχείρημα που αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ναυπήγησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία του κλάδου. Τα πλοία αυτά θα υποστηρίξουν την διευρυμένη παραγωγική μας ικανότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου από το North Field στο Κατάρ και το Golden Pass στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα θα καλύψουν τις μακροπρόθεσμες ανάγκες αντικατάστασης του στόλου μας. Η προσεκτική διαδικασία επιλογής των πλοιοκτητών ακολούθησε έναν λεπτομερή και αυστηρό παγκόσμιο διαγωνισμό, που σηματοδοτεί τη δέσμευση της QatarEnergy να επεκτείνει τον στόλο της με σύγχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε συνεργασία με πλοιοκτήτες παγκόσμιας κλάσης και με ανοιχτό και διαφανή τρόπο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ