
Ανησυχητικά παραμένουν τα δεδομένα αναφορικά με τα κρούσματα δάγκειου πυρετού, με τη Λατινική Αμερική και δη τη Βραζιλία να βρίσκονται στο επίκεντρο τους τελευταίους μήνες. Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκαλεί και ανησυχία και για τα πληρώματα διεθνώς δεδομένου του πρωτεύοντα ρόλου που διαδραματίζουν οι λιμένες της Βραζιλίας στο διεθνές εμπόριο.
Η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική οδεύουν να ζήσουν φέτος τη χειρότερη περίοδο του δάγκειου πυρετού που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς την επιδημία ευνοούν η υπερθέρμανση του πλανήτη και το φαινόμενο Ελ Νίνιο, προειδοποίησε χθες Πέμπτη ο Παναμερικανικός Οργανισμός Υγείας (ΠΑΟΥ).
Σε λιγότερους από τρεις μήνες το 2024, οι αρχές της περιφέρειας αυτής ήδη κατέγραψαν πάνω από 3,5 εκατομμύρια κρούσματα και κάπου χίλιους θανάτους από την ιογενή νόσο, που μεταδίδεται στον άνθρωπο μέσω τσιμπήματος θηλυκών κουνουπιών-διαβιβαστών του ιού.
Οι αριθμοί αυτοί προκαλούν «ανησυχία, καθώς τα κρούσματα είναι τριπλάσια από αυτά που είχαν καταγραφεί ως την αντίστοιχη χρονική στιγμή του 2023, χρονιάς-ρεκόρ με πάνω από 4,5 εκατ. κρούσματα», τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Δρ. Ζάρμπας Μπαρμπόσα, ο διευθυντής του ΠΑΟΥ, περιφερειακού παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).
Το 2024 «πιθανόν» θα είναι «η χειρότερη περίοδος του δάγκειου πυρετού που έχει καταγραφεί ποτέ» στην αμερικανική ήπειρο, πρόσθεσε.
Η ιογενής ασθένεια προκαλεί υψηλό πυρετό και, σε πιο σπάνιες περιπτώσεις, παίρνει σοβαρότερη μορφή, προκαλεί αιμορραγικό πυρετό. Οι θάνατοι είναι γενικά πολύ σπάνιοι, δεν ξεπερνούν το 0,01% του συνόλου των κρουσμάτων.
Πολύ διαδεδομένη σε χώρες με θερμό κλίμα, η νόσος εξαπλώνεται κυρίως σε αστικές και ημιαστικές ζώνες, όπου καταγράφονται από 100 ως 400 εκατομμύρια κρούσματα κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον ΠΟΥ. Κάπου 4 δισεκ. άνθρωποι, περίπου ο μισός πληθυσμός της υφηλίου, ζουν σε περιοχές όπου υπάρχει κίνδυνος να μολυνθούν, σύμφωνα με τους αριθμούς των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της βασικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας υγείας των ΗΠΑ.
Η αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων επαληθεύεται σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, όμως πάνω απ’ όλα σε τρία κράτη του λεγόμενου νότιου κώνου: τη Βραζιλία (81%), την Παραγουάη (6%) και την Αργεντινή (3,4%), όπου καταγράφτηκε το 92% των συνολικών κρουσμάτων και το 87% των θανάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ