Τα δεξαμενόπλοια του σκοτεινού στόλου δεν σταματούν να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του διεθνούς ναυτιλιακού Τύπου τα τελευταία δύο έτη. Νεότερη εξέλιξη το γεγονός ότι αρνούνται τη βοήθεια εξειδικευμένων πιλότων στα ανοικτά της Δανίας, οι οποίοι επιβιβάζονται σε πλοία για να διασφαλίσουν ότι θα διασχίσουν τα επικίνδυνα στενά που συνδέουν Βαλτική και Βόρεια Θάλασσα.
Ειδικότερα, οι Financial Times αναφέρουν ότι, από τις αρχές του 2024, τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν περίπου 10 εκατ. τόνους ρωσικού πετρελαίου αρνήθηκαν την επιβίβαση πιλότου. Το γεγονός αυτό δημιουργεί έντονο προβληματισμό στις αρχές, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων. Εφόσον ένα από τα δεξαμενόπλοια αυτά προσαράξει, η πιθανότητα πρόκλησης πετρελαιοκηλίδας είναι ιδιαίτερα υψηλή. Στο πλαίσιο αυτό, είναι άξιο αναφοράς ότι πληθώρα δεξαμενόπλοιων του σκοτεινού στόλου είναι ασφαλισμένα σε συμβόλαια που δεν καλύπτουν την πρόκληση πετρελαιοκηλίδας.
Συνεπώς, μια πετρελαιοκηλίδα, πέραν του τρομακτικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου που έχει, θα έχει και σημαντικό χρηματοοικονομικό αντίκτυπο για τη Δανία.
Από τη μία, η Δανία θα μπορούσε υποθετικά να απαγορεύσει στα δεξαμενόπλοια αυτά να διέρχονται από τα συγκεκριμένα στενά εφόσον δεν επιτρέπουν την επιβίβαση πιλότου. Από την άλλη, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πολιτικά από τη Ρωσία: η Μόσχα θα μπορούσε να ισχυριστεί πως στοχοποιείται από τα μέλη του ΝΑΤΟ και πως της επιβάλλεται ναυτικός αποκλεισμός. Άλλωστε, πλέον όλες οι χώρες της Βαλτικής, πέραν της ίδιας της Ρωσίας, είναι μέλη της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αεροσκάφος της Azerbaijan Airlines που συνετρίβη την Τετάρτη στο Καζακστάν καταρρίφθηκε από ένα ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας, ανέφεραν σήμερα στο πρακτορείο Reuters τέσσερις…
«Απογειώθηκε» η συνολική επιβατική κίνηση για το 11μηνο του έτους 2024 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, καταγράφοντας νέο ρεκόρ πριν κλείσει η χρονιά.…
Διακυβερνητική συμφωνία για την προώθηση της περιφερειακής ενεργειακής σταθερότητας, καθώς και καινοτόμων ενεργειακών έργων που αφορούν στην Ανατολική Μεσόγειο και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση,…
Το λιμάνι της Σανγκάης έγινε το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που κατέγραψε ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, άνω των 50 εκατ. TEUs. Το κινεζικό λιμάνι καταγράφεται…
Το NATO ζήτησε σήμερα να ερευνηθούν πλήρως οι αιτίες για τη συντριβή του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines, από την οποία σκοτώθηκαν 38 άνθρωποι. «Η…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ