Σε παρατεταμένη ευφορία βρίσκεται η spot ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναυλωτές να καταφεύγουν στα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας, προσπαθώντας να διασφαλίσουν ότι το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων τους δεν θα αυξηθεί περαιτέρω.
Ειδικότερα, δημοσίευμα του Reuters υπογραμμίζει ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές στον απόηχο πληθώρας γεωπολιτικών εξελίξεων. Οι μεταβολές αυτές έχουν οδηγήσει σε άνοδο των αποστάσεων που πραγματοποιούν τα πλοία και συνεπώς σε μείωση των διαθέσιμων προς ναύλωση πλοίων στη spot αγορά.
Κατ’ επέκταση, οι ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς διαταράσσονται, με απότοκο την άνοδο των ναύλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο των ναύλων των Aframaxes, οι οποίοι έχουν αυξηθεί στα $49.500/ημέρα, έναντι $39.000 πέντε μήνες νωρίτερα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ναυλωτές εξετάζουν δύο οδούς: η μία είναι η σύναψη συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας και η άλλη είναι τα ναυτιλιακά παράγωγα. Στην πρώτη περίπτωση, ο ναυλωτής «κλειδώνεται» σε ένα συμβόλαιο με την εκάστοτε εταιρεία με σταθερά ναύλα, αποφεύγοντας τη μεταβλητότητα της spot αγοράς.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο ναυλωτής «στοιχηματίζει» στις χρηματιστηριακές αγορές ότι οι ναύλοι θα ανεβούν και παραμένει στη spot αγορά (αν και όχι απαραίτητα). Σε περίπτωση που οι ναύλοι ανεβούν, θα αποσβέσει το κόστος ναύλωσης του πλοίου από τα κέρδη του στο χρηματιστήριο. Εφόσον οι ναύλοι πέσουν, θα αντισταθμίσει τις απώλειές του στο χρηματιστήριο μέσω του χαμηλότερου ναύλου που θα εξασφαλίσει στη spot αγορά. Σε κάθε περίπτωση, ο ναυλωτής «κλειδώνει» τη θέση του και προστατεύεται από τη μεταβλητότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ