Η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα επιδρά άμεσα στην υγεία των κατοίκων της εκάστοτε χώρας και συνεπώς βρίσκεται συχνά υπό εξέταση από διεθνείς έρευνες. Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του Reuters επικεντρώνεται στις χώρες με τη χειρότερη ποιότητα ατμοσφαιρικού αέρα.
Ειδικότερα, στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές και η Ινδία, με τις δύο τελευταίες χώρες να κλέβουν τη θέση των Τσαντ και Ιράν. Τα επίπεδα βλαβερών σωματιδίων στην ατμόσφαιρα αυτών των χωρών είναι περίπου κατά 15 φορές υψηλότερα έναντι των επιπέδων που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) θεωρεί φυσιολογικά.
Τα επίπεδα συγκέντρωσης σωματιδίων στο Μπανγκλαντές το 2023 ήταν 79,9 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Στο Πακιστάν ήταν 73,7, ενώ ο WHO συστήνει μέγιστες τιμές ύψους 5 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο. Παρότι στην Ινδία τα επίπεδα είναι σε ευρύτερο πλαίσιο σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι σε Μπανγκλαντές και Πακιστάν, το Νέο Δελχί ήταν η πρωτεύουσα με τη χειρότερη ποιότητα ατμοσφαιρικού αέρα το 2023.
Οι ειδικοί επί του θέματος σημειώνουν ότι σημαντικό ρόλο στην ατμοσφαιρική ρύπανση στις συγκεκριμένες χώρες διαδραματίζουν οι κλιματικές συνθήκες και η γεωγραφία των χωρών, που δεν επιτρέπει στη μόλυνση να «διαφύγει». Στο πλαίσιο αυτό, η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί τα ερχόμενα έτη, ελέω μάλιστα λοιπών παραγόντων, όπως οι πρακτικές στην αγροτική παραγωγή και στη βιομηχανία, αλλά και λόγω της υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ