
H P&O Ferries φέρεται να κατέβαλε σε ναυτικούς της απολαβές μικρότερες από το ήμισυ του κατώτατου μισθού στο Ηνωμένο Βασίλειο, βασιζόμενη σε ένα νομικό κενό που η βρετανική κυβέρνηση υποσχέθηκε να κλείσει πριν από δύο χρόνια.
Η εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο δύο χρόνια μετά την απόφαση-σοκ να απολύσει 800 εργαζομένους της, οι οποίοι ενημερώθηκαν σχετικά μέσω βίντεο. Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Guardian, ορισμένοι εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι αντικατέστησαν μέρος των 800 απολυμένων, αμείβονταν με 4,87 λίρες την ώρα. Πολλοί εξ αυτών εικάζεται ότι εργάζονταν 12ωρες καθημερινές βάρδιες για μήνες χωρίς ρεπό σε επιβατηγά πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια από το Ντόβερ στο Καλαί. Ο Grant Shapps, ο οποίος ήταν υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου όταν η P&O απέλυσε τους εργαζομένους της τον Μάρτιο του 2022, είχε υποσχεθεί να νομοθετήσει για τη βελτίωση των αμοιβών των εργαζομένων στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη Μάγχη. Μάλιστα, ο ίδιος σε επιστολή του προς την P&O Ferries είχε αναφέρει ότι: «Αυτή η κυβέρνηση δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, ενώ η απαίτηση να αντιμετωπίζονται οι ναυτικοί με τον απαιτούμενο σεβασμό και δικαιοσύνη αγνοείται θρασύτατα».
Ενώ η βρετανική κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής αποτύχει να παράσχει νομικά δεσμευτικές απολαβές ισοδύναμες με τον κατώτατο μισθό του Ηνωμένου Βασιλείου, η γαλλική κυβέρνηση είναι έτοιμη να δώσει τη δική της απάντηση στις απολύσεις της P&O, με την εισαγωγή νομοθεσίας που θα υποχρεώνει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη Μάγχη να καταβάλλουν στους εργαζομένους τους τον γαλλικό κατώτατο μισθό, ο οποίος είναι τουλάχιστον 11,65 ευρώ (9,95 λίρες) την ώρα.
Ο κατώτατος μισθός στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σήμερα σε 10,42 λίρες την ώρα και θα αυξηθεί σε 11,44 λίρες την ώρα από τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι απολαβές αυτές δεν ισχύουν για τους ναυτεργάτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη στη Βόρεια Θάλασσα μετά από έκρηξη και πυρκαγιά νωρίς σήμερα το πρωί στο VICTORIA L, ένα πλοίο μεταφοράς…
Τα κράτη-μέλη της ΕΕ ενέκριναν σήμερα τα πρώτα εμπορικά αντίμετρα κατά των Ηνωμένων Πολιτειών, ως απάντηση στους αμερικανικούς δασμούς στις εισαγωγές αλουμινίου και χάλυβα…
Την αποχώρησή της από διαπραγματεύσεις στο περιθώριο της MEPC με επίκεντρο τη θέσπιση ενός παγκόσμιου levy άνθρακα για τη ναυτιλία ανακοίνωσε η αντιπροσωπεία των…
Καταιγισμός εξελίξεων στον εμπορικό πόλεμο που έχουν εξαπολύσει οι Ηνωμένες Πολιτείες, με την Κίνα να απαντά άμεσα και αποφασιστικά στους χθεσινούς δασμούς ύψους 104%.…
Το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης χτύπησε την Τρίτη 1η Απριλίου η Diana Shipping Inc. γιορτάζοντας 20 χρόνια παρουσίας της στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές.…
Ως επιστέγασμα της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ του ομίλου Hateco και της APM Terminals στο Βιετνάμ, τα δύο μέρη γιόρτασαν τα εγκαίνια ενός νέου τερματικού σταθμού στο…
Η πολιτική που χαράσσει η Ουάσιγκτον με επίκεντρο το εμπόριο, καθώς και ο αντίκτυπους που εκείνη προκαλεί, έχουν οδηγήσει σε αναταραχές στις διεθνείς αγορές.…
Με νέα αλλαγή στο πρώτο σκαλί του βάθρου των παραγγελιών ολοκληρώθηκε ο Μάρτιος, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας προσπέρασε εκείνη της Κίνας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ