
Καθώς η MEPC81 πλησιάζει, η ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα ναυτιλιακά γεγονότα του έτους. O IMO θα συνεδριάσει ‒εν μέσω καταιγιστικών γεωπολιτικών εξελίξεων, που αλλάζουν άρδην τη νόρμα της βιομηχανίας‒ για τα βήματα που πρέπει να πραγματοποιηθούν με γνώμονα τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών.
Ένα από τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που στρέφει με αγωνία το βλέμμα του στο Λονδίνο είναι και ο CEO της A.P. Moller-Maersk, κ. Vincent Clerc, ο οποίος σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρει τα τρία απαραίτητα συστατικά για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης.
Κατ’ αρχάς, σύμφωνα με τον κ. Clerc, είναι αναγκαίο να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ πράσινων και συμβατικών καυσίμων. Αυτό πρέπει να επιτευχθεί άμεσα και μέσω ενός μηχανισμού χρηματοδότησης που θα αντισταθμίζει το κόστος και θα ανταμείβει τις «σωστές» ‒όπως τις χαρακτηρίζει ο κ. Clerc‒ επιλογές καυσίμων.
Επιπλέον, ο CEO της Maersk υπογραμμίζει την ανάγκη διασφάλισης μιας well-to-wake προσέγγισης, η οποία θα βασίζεται σε επιστημονική έρευνα με επίκεντρο την πραγματική μείωση των εκπομπών.
Τέλος, το τρίτο απαραίτητο βήμα είναι να διασφαλιστεί ότι η πράσινη μετάβαση θα είναι δίκαιη και θα υποστηρίζει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Βάσει των παραπάνω, ο κ. Clerc υπογραμμίζει ότι η Maersk υποστηρίζει πλήρως το Green Balance Mechanism του World Shipping Council, το οποίο θέτει επί τάπητος και τα τρία αυτά θέματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ