
«Σε μια κρίσιμη και μεταβατική περίοδο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Πάνος Ξενοκώστας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Onex, o ίδιος επιχείρησε να αποσαφηνίσει τις όποιες φήμες κυκλοφορούν για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων συνομιλώντας με δημοσιογράφους στο κέντρο της Αθήνας.
Ο κ. Ξενοκώστας αρχικά τόνισε ότι «ενώ δεν έχουν ξεκινήσει καν οι μεταβιβάσεις, οι επενδύσεις μας έχουν ξεπεράσει τα 45 εκατ. ευρώ τους τελευταίους 15 μήνες ενώ τα πλοία που έχουν εξυπηρετηθεί ξεπερνούν τα 75. Στόχος είναι στη δεξαμενή ‘’Νιάρχος’’ να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός στις 17-20 Μαρτίου. Πρόκειται για μια δεξαμενή που αλλάζει την Ελλάδα στον χάρτη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας». Ο κ. Ξενοκώστας τόνισε στους δημοσιογράφους ότι το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει καθυστερήσει λόγω γραφειοκρατίας την ίδια ώρα που το Πολεμικό Ναυτικό έχει εξέλθει της συμφωνίας του 2016. «Έχουμε αναλάβει χρέη που δεν είναι δικά μας. Πριν δύο εβδομάδες ξεκίνησαν να πληρώνονται οι συνταξιούχοι τις αποζημιώσεις τους σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης. Από τον επόμενο μήνα θα πληρωθούν αποζημιώσεις και οι εργαζόμενοι. Συνεπώς έχουμε δαπανήσει πολλά εκατομμύρια σε ένα ναυπηγείο που δεν μας ανήκει ουσιαστικά».
Σε ό,τι αφορά την εμπορική δραστηριότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο κ. Ξενοκώστας εκτίμησε ότι, με την προσθήκη της δεξαμενής Aframax, τα πλοία που θα εξυπηρετούνται ετησίως θα ξεπερνούν τα 120 ενώ στόχος είναι 300 πλοία να εξυπηρετούνται σε Σύρο και Ελευσίνα. Ο κ. Ξενοκώστας αποκάλυψε ότι έως τα τέλη Μαΐου το αργότερο θα έχει υπογραφεί η πρώτη σύμβαση κατασκευής νέου πλοίου μετά από 17 χρόνια. Πρόκειται για πλοίο της ακτοπλοΐας μήκους 100 μέτρων που θα ενισχύσει τον στόλο της Attica και πιθανότατα θα καταναλώνει μεθανόλη. Στο προσεχές διάστημα θα πέσουν και οι υπογραφές για τη ναυπήγηση ρυμουλκών 27 μέτρων με την Onex να βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ένωση Ρυμουλκών. «Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών. Ετοιμάζουμε την υποδομή ώστε να μπούμε την κατάλληλη στιγμή κάνοντας την κατασκευή καθετοποιημένα».
Ο επικεφαλής του ομίλου Onex αναφέρθηκε στη Σύρο τονίζοντας ότι μπαίνει στη νέα πενταετία η οποία μεταφράζεται σε αναβάθμιση των υποδομών, αφήνοντας πίσω την αμμοβολή που θα αντικατασταθεί από την υδροβολή. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ελευσίνα, όπου στόχος είναι τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια το αποτύπωμά της να είναι πράσινο, υπογράμμισε ο κ. Ξενοκώστας.
Ο κ. Ξενοκώστας επεσήμανε ότι η Onex εξετάζει κάθε πιθανή συνεργασία και επιχειρηματική προοπτική. Έτσι, η συνεργασία με ασιατικά ναυπηγεία είναι πιθανή προκειμένου στην Ελλάδα να γίνεται το τελικό fitting. Η αξία μιας τέτοιας δουλειάς ανέρχεται στο 50% της αξίας του πλοίου, όπως ανέφερε. «Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία δεν είναι πιο ανταγωνιστικά από τα ελληνικά. Απλά εμείς για πολλά χρόνια λείπαμε». Το επιχειρηματικό πλάνο των Ναυπηγείων Ελευσίνας περιλαμβάνει επίσης εργασίες που αφορούν για παράδειγμα τη μετασκευή LNG carriers για την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ