
Το μέτωπο στην αγορά πετρελαίου και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων περιπλέκεται περισσότερο μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του OPEC+ και ελέω επικείμενης περικοπής της παραγωγής της Ρωσίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το β’ τρίμηνο του 2024 η παραγωγή των χωρών του OPEC+ θα μειωθεί περαιτέρω, ενώ μειώσεις αναμένεται να κάνει και η Ρωσία ‒κατά 471.000 βαρέλια ανά ημέρα‒, η οποία ήδη έχει περιορίσει την παραγωγή της κατά 500.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα.
Οι αποφάσεις της Μόσχας αναμένεται να οδηγήσουν την παραγωγή πετρελαίου της οριακά άνω των 9 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα, επιτρέποντάς της παράλληλα να διατηρήσει τις τιμές της υψηλότερα του πλαφόν των G7.
Την ίδια ώρα, η Gibson εστιάζει και στις τελευταίες εξελίξεις της ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης, δίνοντας έμφαση σε επιθέσεις σε διυλιστήρια στη Ρωσία. Οι επιθέσεις αυτές περιορίζουν την ικανότητα διύλισης της χώρας και ενδέχεται να συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς η Ουκρανία αποπειράται να καταφέρει περισσότερα στρατηγικά πλήγματα στις ρωσικές υποδομές.
Εφόσον οι εξαγωγές της Ρωσίας μειωθούν, Κίνα και Ινδία θα αναγκαστούν να στραφούν (και) σε άλλες πηγές για να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες. Πιθανότεροι υποψήφιοι φαντάζουν η Μέση Ανατολή, αλλά ίσως και οι ΗΠΑ, δίνοντας ώθηση στα VLCCs.
Την ίδια ώρα, η Gibson υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στα Suezmax και στα Aframax, καθώς ο στόλος που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο θα μειωθεί, οδηγώντας στην έξοδο πλοίων από τον σκοτεινό στόλο και επιδρώντας σαφώς στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H πολυαναμενόμενη αθλητική φιλανθρωπική εκδήλωση Golf Events 18 Enterprise & Marine θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Μαΐου 2025 στο Γκολφ Γλυφάδας. Η εκδήλωση τελεί…
Στον απόηχο της διοργάνωσης της έκθεσης «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα εντός του 2025, η Isalos.net παρουσιάζει στο ευρύ κοινό τον…
Την επίτευξη σημαντικά υψηλότερων δημοσιονομικών επιδόσεων από τις αρχικές προβλέψεις για το έτος 2024 επιβεβαίωσε, επισήμως, η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Eurostat). Σύμφωνα…
Η έλλειψη υποδομών φόρτισης αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών που θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Αν και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της…
Εν μέσω έντονης αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, οι συμφωνίες ενεργειακών κολοσσών με επίκεντρο το LNG «καλπάζουν». Στο πλαίσιο αυτό,…
Ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Maersk προχωρά δυναμικά με την οικοδόμηση ενός «πράσινου» στόλου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Εν μέσω ισχυρών εμπορικών εντάσεων και επίμονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές, η UNCTAD κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις αναπτυξιακές προοπτικές της…
Καθώς το ράλι του χρυσού συνεχίζεται χωρίς «ταβάνι», η τιμή του πολύτιμου μετάλλου ανέρχεται πλέον σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, η τιμή της ουγγιάς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ