Οι ανακατατάξεις στη ναυτιλία γραμμών αποτελούν τελευταία τη νόρμα, καθώς οι συμμαχίες που σχηματίζονται έρχονται να αλλάξουν τον χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν έχει περάσει άλλωστε καιρός από την ανακοίνωση της σύστασης της νέας συμμαχίας «Gemini Cooperation» και την αντίστοιχη ανακοίνωση για την παράταση της συνεργασίας της CMA CGM με την Ocean Alliance, ενώ μόλις πέρυσι Maersk και MSC γνωστοποίησαν ότι από το επόμενο έτος θα τραβήξουν χωριστούς δρόμους, δίνοντας τέλος στην 2M Alliance.
Mε βάση τις τρέχουσες αυτές εξελίξεις, η αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners ρίχνει στο τραπέζι μια νέα πρόταση. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η AlixPartners προτείνει η THE Alliance, ούσα η ασθενέστερη liner συμμαχία, να συστρατευτεί με την MSC.
Όπως προαναφέρθηκε, η MSC θα λειτουργεί μόνη της μετά τη διάλυση της συμμαχίας 2M, ενώ η Maersk ένωσε τις δυνάμεις της με τη Hapag-Lloyd. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance, δηλαδή η ONE, η HMM και η Yang Ming, θα διαθέτουν συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα μόλις 2,5 εκατ. TEUs εν τη απουσία της γερμανικής εταιρείας και ίσως χρειαστούν ένα νέο μέλος για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η AlixPartners υπογραμμίζει ότι, στην περίπτωση που η MSC παραμείνει ανεξάρτητη, η αναδιάταξη θα οδηγήσει σε τέσσερις διαφορετικούς συνασπισμούς, που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους στα key head-haul trades, γεγονός που θα λειτουργήσει ως φρένο στις αυξήσεις των ναύλων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Linerlytica, η οποία σημειώνει ότι η Οcean Alliance εδραιώνει τη θέση της ως η μεγαλύτερη συμμαχία στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χωρητικότητα άνω των 4 εκατ. TEUs, δίνοντάς της σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της τόσο στις γραμμές του Ειρηνικού όσο και στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας, και όχι μόνο, έχει αναδείξει μια πλειάδα τεχνολογικών θεμάτων που σχετίζονται με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες σε όλο το εύρος…
Τη Δευτέρα 09 και την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024, ο Αρχηγός Ναυτικού της Γαλλίας Nαύαρχος Nicolas Vaujour πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, κατόπιν πρόσκλησης…
Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier)…
Οριακή ετήσια άνοδο σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο εφέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού…
Εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων τέσσερις εμβληματικές επενδύσεις προϋπολογισμού 253 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας που…
Την έναρξη λειτουργίας δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 32 MW στην Ιταλία ανακοίνωσε ο όμιλος ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη σηματοδοτεί την…
Τη δέσμευση ότι το υπουργείο Ανάπτυξης θα στηρίξει χρηματοδοτικά τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Ικανοτήτων για Ημιαγωγούς στην Ελλάδα (Hellenic Chips Competence Centre, HCCC)…
Στην επίτευξη μιας συμφωνίας-ορόσημο προχώρησε πρόσφατα ο Παναμάς, ανοίγοντας πλέον νέους ορίζοντες και προοπτικές ανάπτυξης, που θα αναδιαμορφώσουν το εμπορικό μέλλον της χώρας. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ