Οι ανακατατάξεις στη ναυτιλία γραμμών αποτελούν τελευταία τη νόρμα, καθώς οι συμμαχίες που σχηματίζονται έρχονται να αλλάξουν τον χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν έχει περάσει άλλωστε καιρός από την ανακοίνωση της σύστασης της νέας συμμαχίας «Gemini Cooperation» και την αντίστοιχη ανακοίνωση για την παράταση της συνεργασίας της CMA CGM με την Ocean Alliance, ενώ μόλις πέρυσι Maersk και MSC γνωστοποίησαν ότι από το επόμενο έτος θα τραβήξουν χωριστούς δρόμους, δίνοντας τέλος στην 2M Alliance.
Mε βάση τις τρέχουσες αυτές εξελίξεις, η αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners ρίχνει στο τραπέζι μια νέα πρόταση. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η AlixPartners προτείνει η THE Alliance, ούσα η ασθενέστερη liner συμμαχία, να συστρατευτεί με την MSC.
Όπως προαναφέρθηκε, η MSC θα λειτουργεί μόνη της μετά τη διάλυση της συμμαχίας 2M, ενώ η Maersk ένωσε τις δυνάμεις της με τη Hapag-Lloyd. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance, δηλαδή η ONE, η HMM και η Yang Ming, θα διαθέτουν συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα μόλις 2,5 εκατ. TEUs εν τη απουσία της γερμανικής εταιρείας και ίσως χρειαστούν ένα νέο μέλος για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η AlixPartners υπογραμμίζει ότι, στην περίπτωση που η MSC παραμείνει ανεξάρτητη, η αναδιάταξη θα οδηγήσει σε τέσσερις διαφορετικούς συνασπισμούς, που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους στα key head-haul trades, γεγονός που θα λειτουργήσει ως φρένο στις αυξήσεις των ναύλων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Linerlytica, η οποία σημειώνει ότι η Οcean Alliance εδραιώνει τη θέση της ως η μεγαλύτερη συμμαχία στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χωρητικότητα άνω των 4 εκατ. TEUs, δίνοντάς της σημαντικό προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της τόσο στις γραμμές του Ειρηνικού όσο και στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Την κατασκευή τριών ηλιακών πάρκων συνολικής ισχύος 160 MW στην περιοχή της Παλένθια, στην Ισπανία για λογαριασμό της CERO Generation ανέλαβε η Metlen Energy…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ