
Δεκάδες δεξαμενόπλοια που αξιοποιούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου εγκαταλείπουν κορυφαία νηολόγια, εξέλιξη που φαίνεται να συνδέεται τόσο με τις νέες αμερικανικές κυρώσεις όσο και με την επιθυμία των ίδιων των αρχών των νηολογίων να απαλλαγούν από πλοία του «σκοτεινού στόλου».
Επιπλέον, δημοσίευμα του Reuters υπογραμμίζει ότι η αλλαγή σημαίας ίσως να μην είναι αρκετή για να προφυλάξει αυτά τα δεξαμενόπλοια, καθώς ενδέχεται να υποστούν κυρώσεις, παρότι πλέον θα φέρουν σημαία έκτος της άμεσης ή έμμεσης δικαιοδοσίας των ΗΠΑ.
Τα νηολόγια που βρίσκονται στο κυνήγι του «σκοτεινού στόλου» είναι εκείνο της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, και οι τελευταίες εξελίξεις αντανακλούν τους ισχυρούς διπλωματικούς δεσμούς μεταξύ των χωρών και των ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Οκτώβριο έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε περίπου 40 πετρελαιοφόρα, 24 εκ των οποίων έφεραν σημαία Λιβερίας και ένα έφερε σημαία Νήσων Μάρσαλ. Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα έφεραν σημαία Γκαμπόν.
Το νηολόγιο της Γκαμπόν φαίνεται να εισέρχεται στη «χρυσή εποχή» του, τουλάχιστον όσον αφορά την προσέλκυση πλοίων του «σκοτεινού στόλου». Βάσει του Reuters, ακόμα και η Sovcomflot έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το νηολόγιο της αφρικανικής χώρας: 42 από τα 147 tankers της εταιρείας φέρουν επί του παρόντος σημαία Γκαμπόν.
Από την άλλη, ο υπουργός Μεταφορών της Γκαμπόν, Loic Moudouma, έχει υπογραμμίσει ότι πλοία που επιδίδονται σε παράνομες δραστηριότητας θα διαγραφούν από το νηολόγιο της χώρας.
Παράλληλα, πολλά από τα πλοία που βρίσκονται στη διαδικασία αλλαγής νηολογίου παραμένουν ακινητοποιημένα σε λιμένες ανά τον κόσμο, δείγμα του ότι οι τελευταίες κινήσεις έχουν οδηγήσει σε ‒παροδική‒ παράλυση των δραστηριοτήτων τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, ως απότοκο της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ, η αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές αποτέλεσε «τροχοπέδη»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ