Δεκάδες δεξαμενόπλοια που αξιοποιούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου εγκαταλείπουν κορυφαία νηολόγια, εξέλιξη που φαίνεται να συνδέεται τόσο με τις νέες αμερικανικές κυρώσεις όσο και με την επιθυμία των ίδιων των αρχών των νηολογίων να απαλλαγούν από πλοία του «σκοτεινού στόλου».
Επιπλέον, δημοσίευμα του Reuters υπογραμμίζει ότι η αλλαγή σημαίας ίσως να μην είναι αρκετή για να προφυλάξει αυτά τα δεξαμενόπλοια, καθώς ενδέχεται να υποστούν κυρώσεις, παρότι πλέον θα φέρουν σημαία έκτος της άμεσης ή έμμεσης δικαιοδοσίας των ΗΠΑ.
Τα νηολόγια που βρίσκονται στο κυνήγι του «σκοτεινού στόλου» είναι εκείνο της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, και οι τελευταίες εξελίξεις αντανακλούν τους ισχυρούς διπλωματικούς δεσμούς μεταξύ των χωρών και των ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Οκτώβριο έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε περίπου 40 πετρελαιοφόρα, 24 εκ των οποίων έφεραν σημαία Λιβερίας και ένα έφερε σημαία Νήσων Μάρσαλ. Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα έφεραν σημαία Γκαμπόν.
Το νηολόγιο της Γκαμπόν φαίνεται να εισέρχεται στη «χρυσή εποχή» του, τουλάχιστον όσον αφορά την προσέλκυση πλοίων του «σκοτεινού στόλου». Βάσει του Reuters, ακόμα και η Sovcomflot έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το νηολόγιο της αφρικανικής χώρας: 42 από τα 147 tankers της εταιρείας φέρουν επί του παρόντος σημαία Γκαμπόν.
Από την άλλη, ο υπουργός Μεταφορών της Γκαμπόν, Loic Moudouma, έχει υπογραμμίσει ότι πλοία που επιδίδονται σε παράνομες δραστηριότητας θα διαγραφούν από το νηολόγιο της χώρας.
Παράλληλα, πολλά από τα πλοία που βρίσκονται στη διαδικασία αλλαγής νηολογίου παραμένουν ακινητοποιημένα σε λιμένες ανά τον κόσμο, δείγμα του ότι οι τελευταίες κινήσεις έχουν οδηγήσει σε ‒παροδική‒ παράλυση των δραστηριοτήτων τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ