Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Οι αξίες δεξαμενόπλοιων σε τροχιά εκτόξευσης

Οι αξίες δεξαμενόπλοιων σε τροχιά εκτόξευσης

Εισαγωγικό κείμενο

Οι αλλαγές που έχουν καταγραφεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων τα τελευταία έτη δεν αφορούν μονάχα την αναδιάταξη των θαλάσσιων ροών. Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv εστιάζει στις αξίες των πλοίων, τόσο όσον αφορά την παραγγελία ενός νεότευκτου όσο και την αγορά ενός μεταχειρισμένου στη δευτερογενή αγορά.

Ειδικότερα, από τα τέλη του 2020 και έπειτα, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων καταγράφουν ανοδική πορεία. Το κόστος ναυπήγησης των VLCCs, Suezmaxes, Aframaxes και Panamaxes έχει αυξηθεί κατά περίπου 50%, ενώ εκείνο των MR2s κατά περίπου 39%. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα τα τελευταία 15 έτη, ειδικά στις περιπτώσεις των Aframaxes και των MR2s, τα οποία βρίσκονται μόλις 12% και 9% χαμηλότερα έναντι των τιμών τους το 2008.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αξίες των πλοίων στη second-hand αγορά, οι οποίες, βάσει της Xclusiv, βρίσκονται σε τροχιά εκτόξευσης από τον Φεβρουάριο του 2022. Ενδεικτικά, το κόστος απόκτησης ενός VLCC ηλικίας πέντε ετών ήταν περίπου $70 εκατ., ενώ πλέον ανέρχεται σε κατάτι λιγότερο από $110 εκατ.

Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση των Aframax δεξαμενόπλοιων. Η αξία των Aframaxes ηλικίας πέντε ετών έχει αυξηθεί κατά περίπου 61% τα τελευταία δύο έτη. Την ίδια ώρα, οι αξίες εκείνων ηλικίας 10 και 15 ετών έχουν υπερδιπλασιαστεί από τον Φεβρουάριο του 2022.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)