
Η μεγαλύτερη στον κόσμο εγκατάσταση αφαίρεσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από τον ωκεανό θα πραγματοποιηθεί στη Σιγκαπούρη στους επόμενους 18 μήνες, μετά την επιτυχημένη πιλοτική εφαρμογή της στο Λος Άντζελες και στη Σιγκαπούρη το 2023.
Η εν λόγω εγκατάσταση, με το όνομα «Equatic-1», κόστους $20 εκατ., θα αποτελέσει έργο του εθνικού υδρολογικού οργανισμού της Σιγκαπούρης (PUB), του UCLΑ και της Equatic. Όταν ολοκληρωθεί το project, το Equatic-1 θα είναι σε θέση να αφαιρεί 10 τόνους CO₂ ημερησίως από το θαλασσινό νερό και την ατμόσφαιρα. Εάν το εγχείρημα πετύχει τον στόχο του, το Equatic σχεδιάζει να εμπορευματοποιήσει την τεχνολογία, για να ξεκινήσει μονάδες που μπορούν να απομακρύνουν σχεδόν 110.000 μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, ποσότητα που ισοδυναμεί με την ποσότητα που παράγουν 25.000 άνθρωποι.
Η τεχνολογία πίσω από το Equatic-1, γνωστή προηγουμένως ως ProjectSeaChange, είναι πρωτοπόρος στον τρόπο αφαίρεσης του CO₂ από την ατμόσφαιρα και τους ωκεανούς. Συγκεκριμένα, η αφαίρεση του CO₂ επιτυγχάνεται μέσω μιας διαδικασίας που συνδυάζει την ηλεκτρόλυση με χημικές αντιδράσεις. Κατά την ηλεκτρόλυση, το ηλεκτρικό ρεύμα διοχετεύεται στο θαλασσινό νερό, διασπώντας το σε υδρογόνο και οξυγόνο. Η διαδικασία αυτή διευκολύνει την παγίδευση του CO₂, καθώς αυτό αντιδρά με ιόντα ασβεστίου και μαγνησίου παράγοντας στερεά προϊόντα.
Τα στερεά προϊόντα αυτών των αντιδράσεων μπορούν να αποθηκευτούν για πάνω από 10.000 χρόνια, αποτρέποντας την επιστροφή του CO₂ στην ατμόσφαιρα. Ταυτόχρονα, τα στερεά αυτά υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευαστική βιομηχανία για αποκατάσταση εδαφών, τσιμέντο ή σκυρόδεμα. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του Equatic-1 είναι η παραγωγή υδρογόνου χωρίς τη χρήση άνθρακα (carbon – negative hydrogen), με την πρόβλεψη να παράγονται περίπου 300 κιλά ημερησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ