![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Τέλος στο ενδεχόμενο πλήρους διακοπής των συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των κολοσσών της ναυτιλίας γραμμών Ανατολής και Δύσης βάζει η ανακοίνωση της CMA CGM. Στις 27 Φεβρουαρίου 2024, CMA CGM, COSCO Shipping, Evergreen και OOCL γνωστοποίησαν ότι η Ocean Alliance ανανεώνει τη «θητεία» της με ορίζοντα το 2032.
Η Ocean Alliance εξυπηρετεί επτά κύρια routes μεταξύ Ανατολής και Δύσης, τα οποία συνδέουν Ασία με βόρεια Ευρώπη, Μεσόγειο, Μέση Ανατολή αλλά και Ανατολική και Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
Η ανακοίνωση των τεσσάρων κολοσσών δίνει απαντήσεις στο τελευταίο (;) ερωτηματικό στο μέτωπο των συμμαχιών στις τακτικές γραμμές.
Στην επόμενη μέρα, (από προσωπική επιλογή) η MSC φαίνεται να μένει εκτός συμμαχιών, μετά την κοινή της απόφαση με τη Maersk να διακόψουν την 2Μ. Από την άλλη, η Maersk έχει ήδη δώσει τα χέρια με τη Hapag-Lloyd για τη δημιουργία της Gemini Cooperation. H CMA CGM παραμένει στην Ocean Alliance και συνεπώς «χαμένοι» του παιχνιδιού φαίνεται να είναι τα υπόλοιπα μέλη της ΤΗΕ Alliance, από την οποία αποχωρεί η Hapag-Lloyd.
Η Hapag-Lloyd αποτελεί το ισχυρότερο μέρος της συμμαχίας και η αποχώρησή της δυσχεραίνει το τοπίο για Ocean Network Express, Hyundai Merchant Marine και Yang Ming. Ωστόσο, η Gemini Cooperation των Maesrk και Hapag-Lloyd εκκινεί από τον Φεβρουάριο του 2025. Τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance έχουν αρκετό χρόνο για να αποφασίσουν τη στρατηγική τους εφεξής. Θα μπορούσαν άραγε να ταράξουν ακόμα περισσότερο τα ύδατα της βιομηχανίας, τραβώντας στους κόλπους τους τη νούμερο ένα δύναμη της ναυτιλίας γραμμών MSC;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ…
Άνοδο κατέγραψαν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, καθώς οι προηγούμενες απώλειες που προκλήθηκαν από τις τελευταίες απειλές του Τραμπ για…
Συνεχίζονται οι σεισμικές δονήσεις στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού. Χθες το βράδυ στις 22:16 σημειώθηκε η ισχυρότερη δόνηση της ως τώρα σεισμικής…
Στη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου στοχεύουν από κοινού Αυστραλία και Νότια Κορέα. Το εν λόγω εγχείρημα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως και το…
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε σήμερα από τη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Παρίσι ότι η ΕΕ θέλει…
Η McKinsey & Company, σε πρόσφατη μελέτη της που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο της ελληνόκτητης ποντοπόρου…
Οι αμερικανικοί τελωνειακοί δασμοί 25% στο χάλυβα και το αλουμίνιο θα εφαρμοσθούν από τις 12 Μαρτίου, σύμφωνα με το διάταγμα που υπογράφηκε χθες, Δευτέρα,…
Από τον Μάρτιο βλέπει σταδιακή επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα του Σουέζ στην κανονικότητα ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας, Osama Rabie. Ειδικότερα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ