
Τέλος στο ενδεχόμενο πλήρους διακοπής των συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των κολοσσών της ναυτιλίας γραμμών Ανατολής και Δύσης βάζει η ανακοίνωση της CMA CGM. Στις 27 Φεβρουαρίου 2024, CMA CGM, COSCO Shipping, Evergreen και OOCL γνωστοποίησαν ότι η Ocean Alliance ανανεώνει τη «θητεία» της με ορίζοντα το 2032.
Η Ocean Alliance εξυπηρετεί επτά κύρια routes μεταξύ Ανατολής και Δύσης, τα οποία συνδέουν Ασία με βόρεια Ευρώπη, Μεσόγειο, Μέση Ανατολή αλλά και Ανατολική και Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
Η ανακοίνωση των τεσσάρων κολοσσών δίνει απαντήσεις στο τελευταίο (;) ερωτηματικό στο μέτωπο των συμμαχιών στις τακτικές γραμμές.
Στην επόμενη μέρα, (από προσωπική επιλογή) η MSC φαίνεται να μένει εκτός συμμαχιών, μετά την κοινή της απόφαση με τη Maersk να διακόψουν την 2Μ. Από την άλλη, η Maersk έχει ήδη δώσει τα χέρια με τη Hapag-Lloyd για τη δημιουργία της Gemini Cooperation. H CMA CGM παραμένει στην Ocean Alliance και συνεπώς «χαμένοι» του παιχνιδιού φαίνεται να είναι τα υπόλοιπα μέλη της ΤΗΕ Alliance, από την οποία αποχωρεί η Hapag-Lloyd.
Η Hapag-Lloyd αποτελεί το ισχυρότερο μέρος της συμμαχίας και η αποχώρησή της δυσχεραίνει το τοπίο για Ocean Network Express, Hyundai Merchant Marine και Yang Ming. Ωστόσο, η Gemini Cooperation των Maesrk και Hapag-Lloyd εκκινεί από τον Φεβρουάριο του 2025. Τα υπόλοιπα μέλη της THE Alliance έχουν αρκετό χρόνο για να αποφασίσουν τη στρατηγική τους εφεξής. Θα μπορούσαν άραγε να ταράξουν ακόμα περισσότερο τα ύδατα της βιομηχανίας, τραβώντας στους κόλπους τους τη νούμερο ένα δύναμη της ναυτιλίας γραμμών MSC;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Καθώς η εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον μαίνεται, οι εισαγωγές αμερικανικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ