
Ο πρόεδρος της Αιγύπτου, κ. Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ανακοίνωσε στις 19 Φεβρουαρίου ότι τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ, μία από τις κυριότερες πηγές συναλλάγματος στη χώρα, «μειώθηκαν κατά 40-50%» από την αρχή του έτους, μετά τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Οι επιθέσεις των Χούθι οδήγησαν πολλούς πλοιοκτήτες στο να αποφασίσουν το 2024 να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική επ’ αόριστον και να αναστείλουν τον διάπλου από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, απ’ όπου διέρχεται συνήθως το 12-15% της παγκόσμιας κυκλοφορίας, σύμφωνα με δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Βλέπετε τι συμβαίνει στα σύνορά μας (…) με τη Γάζα, βλέπετε τη Διώρυγα του Σουέζ που έφερνε στην Αίγυπτο σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο, (αυτά τα έσοδα) μειώθηκαν κατά 40% έως 50% και η Αίγυπτος πρέπει να συνεχίσει να πληρώνει επιχειρήσεις και εταίρους», δήλωσε ο Σίσι, κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με πετρελαϊκές εταιρείες.
Το τεράστιο έργο, που εγκαινιάστηκε το 1869, απέφερε κατά το φορολογικό έτος 2022-2023 περίπου 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην Αίγυπτο, ένα απροσδόκητο έσοδο σε μια χώρα όπου εισαγωγείς και ανταλλακτήρια συναλλάγματος δυσκολεύονται να βρουν δολάρια.
Στη χώρα, που είναι αντιμέτωπη με τη χειρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία της, τα έσοδα από τη Διώρυγα παρακολουθούνται το ίδιο στενά με τα έσοδα από τον τουρισμό και τα εμβάσματα από Αιγύπτιους που εργάζονται στο εξωτερικό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ