Μπορεί η αμμωνία ως καύσιμο να βρίσκεται στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος λόγω των οφελών που δύναται να παρέχει ως προς τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του κλάδου, όμως ένα σημαντικό ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Υπάρχει αρκετή αμμωνία για όλες τις βιομηχανίες και αρκετά πλοία για να τη μεταφέρουν;
Πέραν του γεγονότος ότι η αμμωνία χρησιμοποιείται για την παραγωγή λιπάσματος, εξετάζεται η αξιοποίησή της και ως ναυτιλιακού καυσίμου αλλά και ως πηγής ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Intermodal υπογραμμίζει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αμμωνίας χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος εκτιμάται πως θα σημειώσει σημαντική άνοδο και θα φτάσει τους 69 εκατ. τόνους με ορίζοντα το 2040.
Στη διελκυστίνδα ζήτησης και προσφοράς, Ασία και Ευρώπη αναμένεται να οικοδομήσουν τον πόλο ζήτησης ενώ Μέση Ανατολή και Αυστραλία τον πόλο προσφοράς. Δεν συνιστά λοιπόν έκπληξη πως και το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας εκτιμάται ότι θα σημειώσει σταθερή άνοδο τα ερχόμενα έτη. Η εξέλιξη αυτή είναι ήδη εμφανής: το 2023 το θαλάσσιο εμπόριο αμμωνίας σημείωσε άνοδο 2,9%, ενώ τα έτη 2024 και 2025 το αντίστοιχο ποσοστό αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 4%.
Ιδού, λοιπόν, βάσει της Intermodal, ο κινητήριος μοχλός των πρόσφατων επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, στις οποίες οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Επί του παρόντος, το orderbook των Very Large Ammonia Carriers (VLACs) αριθμεί 36 πλοία, εκ των οποίων τα 28 θα παραδοθούν το 2027.
Τέλος, ο παγκόσμιος στόλος VLACs αναμένεται να αυξηθεί στα έως και 400 πλοία εντός των επόμενων 25 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ