Tο 2022 αποτέλεσε σεζόν ρεκόρ για τις ενοικιάσεις πολυτελών σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 20 μέτρων ξεπερνώντας τον αριθμό των 7.200 ενοικιάσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, ενώ, το 2023 η αγορά κινήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα αγγίζοντας τις 7.100 ενοικιάσεις, σύμφωνα με την εταιρεία RIGINOS που δραστηριοποιείται στο yachting. Μάλιστα, οι επιδόσεις της χώρας μας, φέρνουν την Ελλάδα στην πρώτη θέση παγκοσμίως στον τομέα αυτό, με ποσοστό 26%.
Τα νούμερα της τελευταίας διετίας παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, κατά το 2020, οι ενοικιάσεις σε Ελλάδα και Μεσόγειο άγγιξαν τις 2.350 και τέλος, το 2021 σημείωσαν σημαντική αύξηση φτάνοντας τις 5.800. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων στις ναυλώσεις σκαφών, με ποσοστό 26% και ακολουθούν η Γαλλία και η Ιταλία με 17% έκαστη.
Λόγω της μεγάλης κινητικότητας που σημειώθηκε στις αγοραπωλησίες αλλά και της αυξημένης κίνησης που παρατηρήθηκε τις 2 προηγούμενες σεζόν, έχουν εισαχθεί αρκετά νέα σκάφη στην αγορά που αυξάνουν τον ανταγωνισμό και έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του μέσου όρου ναύλων που κλείνει ένα σκάφος. Πιο συγκεκριμένα, το 2023 υπάρχουν περισσότερα από 2.100 σκάφη προς ενοικίαση σε ολόκληρο τον κόσμο σε σχέση με το 2022 όπου ο αριθμός σκαφών προς ενοικίαση άγγιζε τα 1.950, το 2021 τα 1.800, τo 2020 τα 1.700 και τέλος, το 2019 τα 1.600. Από τα παραπάνω σκάφη, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 400 με μήκος έως και 95 μέτρα. H Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση σε αριθμό σκαφών στη Μεσόγειο και προηγούνται η Ιταλία με 450 σκάφη στο ενεργητικό της και η Γαλλία με αριθμό που αγγίζει τα 430 σκάφη. Στην Ελλάδα τα σκάφη τα οποία είναι κατασκευασμένα την τελευταία δεκαετία, δηλαδή από το 2013 και έπειτα, αποτελούν το 27,5% του συνολικού αριθμού σκαφών, ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με τη Γαλλία που κυμαίνεται στο 46%, την Κροατία που φτάνει στο 43% και την Ιταλία, η οποία σημειώνει 42%.
Οι σημαντικότερες αγορές για το 2023 για τη χώρα μας, σύμφωνα με την εταιρεία yachting, ήταν η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Αυστραλία, ενώ, οι περισσότεροι πελάτες προέρχονται κυρίως από τις HΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το γεγονός ότι η χώρα μας διαθέτει 6.000 νησιά αλλά και το μεγαλύτερο μήκος ακτογραμμής σε ολόκληρη τη Μεσόγειο αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο προσέλκυσης ξένων επισκεπτών.
Λόγω της αύξησης που έχει παρατηρηθεί στην τιμή των καυσίμων τα τελευταία χρόνια, πελάτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από όλο τον κόσμο, έχουν στραφεί στην ενοικίαση σκαφών με χαμηλότερη κατανάλωση συμπεριλαμβανομένων των catamaran και των ιστιοπλοϊκών. Τέλος, παρατηρείται πως οι κρατήσεις των σκαφών για το 2024 προς το παρόν κινούνται με αργούς ρυθμούς, κάτι το οποίο οφείλεται εν μέρη στην εμπόλεμη κατάσταση που διατηρείται στη Μέση Ανατολή και επηρεάζει τους καταναλωτές στην μακροπρόθεσμη οργάνωση των καλοκαιρινών τους διακοπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ