
Tο 2022 αποτέλεσε σεζόν ρεκόρ για τις ενοικιάσεις πολυτελών σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 20 μέτρων ξεπερνώντας τον αριθμό των 7.200 ενοικιάσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, ενώ, το 2023 η αγορά κινήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα αγγίζοντας τις 7.100 ενοικιάσεις, σύμφωνα με την εταιρεία RIGINOS που δραστηριοποιείται στο yachting. Μάλιστα, οι επιδόσεις της χώρας μας, φέρνουν την Ελλάδα στην πρώτη θέση παγκοσμίως στον τομέα αυτό, με ποσοστό 26%.
Τα νούμερα της τελευταίας διετίας παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, κατά το 2020, οι ενοικιάσεις σε Ελλάδα και Μεσόγειο άγγιξαν τις 2.350 και τέλος, το 2021 σημείωσαν σημαντική αύξηση φτάνοντας τις 5.800. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων στις ναυλώσεις σκαφών, με ποσοστό 26% και ακολουθούν η Γαλλία και η Ιταλία με 17% έκαστη.
Λόγω της μεγάλης κινητικότητας που σημειώθηκε στις αγοραπωλησίες αλλά και της αυξημένης κίνησης που παρατηρήθηκε τις 2 προηγούμενες σεζόν, έχουν εισαχθεί αρκετά νέα σκάφη στην αγορά που αυξάνουν τον ανταγωνισμό και έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του μέσου όρου ναύλων που κλείνει ένα σκάφος. Πιο συγκεκριμένα, το 2023 υπάρχουν περισσότερα από 2.100 σκάφη προς ενοικίαση σε ολόκληρο τον κόσμο σε σχέση με το 2022 όπου ο αριθμός σκαφών προς ενοικίαση άγγιζε τα 1.950, το 2021 τα 1.800, τo 2020 τα 1.700 και τέλος, το 2019 τα 1.600. Από τα παραπάνω σκάφη, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 400 με μήκος έως και 95 μέτρα. H Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση σε αριθμό σκαφών στη Μεσόγειο και προηγούνται η Ιταλία με 450 σκάφη στο ενεργητικό της και η Γαλλία με αριθμό που αγγίζει τα 430 σκάφη. Στην Ελλάδα τα σκάφη τα οποία είναι κατασκευασμένα την τελευταία δεκαετία, δηλαδή από το 2013 και έπειτα, αποτελούν το 27,5% του συνολικού αριθμού σκαφών, ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με τη Γαλλία που κυμαίνεται στο 46%, την Κροατία που φτάνει στο 43% και την Ιταλία, η οποία σημειώνει 42%.
Οι σημαντικότερες αγορές για το 2023 για τη χώρα μας, σύμφωνα με την εταιρεία yachting, ήταν η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Αυστραλία, ενώ, οι περισσότεροι πελάτες προέρχονται κυρίως από τις HΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το γεγονός ότι η χώρα μας διαθέτει 6.000 νησιά αλλά και το μεγαλύτερο μήκος ακτογραμμής σε ολόκληρη τη Μεσόγειο αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο προσέλκυσης ξένων επισκεπτών.
Λόγω της αύξησης που έχει παρατηρηθεί στην τιμή των καυσίμων τα τελευταία χρόνια, πελάτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από όλο τον κόσμο, έχουν στραφεί στην ενοικίαση σκαφών με χαμηλότερη κατανάλωση συμπεριλαμβανομένων των catamaran και των ιστιοπλοϊκών. Τέλος, παρατηρείται πως οι κρατήσεις των σκαφών για το 2024 προς το παρόν κινούνται με αργούς ρυθμούς, κάτι το οποίο οφείλεται εν μέρη στην εμπόλεμη κατάσταση που διατηρείται στη Μέση Ανατολή και επηρεάζει τους καταναλωτές στην μακροπρόθεσμη οργάνωση των καλοκαιρινών τους διακοπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ