
Το πρώτο φορτηγό πλοίο Capesize που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και κατασκευάστηκε σε ιαπωνικό ναυπηγείο έλαβε επίσημα το όνομά του. Το όνομα του πλοίου, «SG Ocean», δεν επιλέχθηκε τυχαία. Αντικατοπτρίζει την επιδίωξη της NYK να συμβάλει αφενός στη δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον αλυσίδων εφοδιασμού και αφετέρου στην εικόνα ενός πλοίου που πλέει μεγαλοπρεπώς στον ωκεανό, προστατεύοντας το περιβάλλον. Η τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της Japan Marine United Corporation (JMU) στο Tsu της νομαρχίας Mie.
Το πλοίο «SG Ocean» αναδεικνύει τη δέσμευση της ναυτιλιακής εταιρείας NYK για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 45% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Η υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου δεν περιορίζει μόνο σε σημαντικό βαθμό τα οξείδια του αζώτου και του θείου, αλλά συγχρόνως συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
Το συγκεκριμένο πλοίο, χωρητικότητας 210.000 dwt και μήκους 299,9 μ., πρόκειται να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα από την Αυστραλία στην Ιαπωνία. Η διαδρομή αυτή περιλαμβάνεται στο συμβόλαιο μακροχρόνιας διάρκειας με την JFE Steel Corporation. Η έναρξη λειτουργίας του «SG Ocean» υπογραμμίζει την ανάγκη συνεχούς προσπάθειας για βιωσιμότητα και οικονομική αποδοτικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Θολό παραμένει το outlook για τα δεξαμενόπλοια, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να παραμένουν αστάθμητος παράγοντας. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η…
Μια σημαντική ωκεανογραφική αποστολή με στόχο τη διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των υδροθερμικών συστημάτων της καλδέρας της Σαντορίνης και του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπος, που…
Ο ρυθμός του γεωπολιτικού τανγκό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει ενταθεί το 2025 ελέω της πορείας που χαράσσει ο Ντόναλντ Τραμπ. Ειδικότερα, ο πρόεδρος…
Το 2024 ήταν μια ακόμα χρονιά μέσα στην οποία τα ελληνικά νησιά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων Eλλήνων και ξένων τουριστών. Ειδικότερα, βάσει της…
Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί η κατανάλωση σιτηρών το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS, η παγκόσμια κατανάλωση…
Στα χαμηλότερα επίπεδά της για τουλάχιστον 12 μήνες κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.629/FEU…
Σε αναθεώρηση προς τα κάτω των οικονομικών προοπτικών περιοχών της Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), ελέω αποδυναμωμένης ζήτησης και…
Στις επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή εστιάζει πρόσφατη έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας με τίτλο «The Deepening Red Sea Shipping Crisis: Impacts and Outlook».…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ