
Την ανοδική της πορεία συνέχισε το 2022 η ελληνική αγορά ειδών πολυτελείας, ενισχυμένη από τον αυξημένο τουρισμό και τα ανοίγματα νέων σημείων λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας με τίτλο «The future of Consumergoods: The market of luxurygoods» που πραγματοποίησε η KPMG, η Αθήνα και η Μύκονος αποτελούν βασικούς εμπορικούς προορισμούς, με μια σειρά διαφορετικών μοντέλων διανομής που υιοθετούνται από τα εμπορικά σήματα.
Αντίστοιχα, οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας παραμένουν αισιόδοξες, παρά τις οικονομικές προκλήσεις.
Συγκεκριμένα, η Ασία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας με 38%, ακολουθεί η Αμερική με μερίδιο 32%, η Ευρώπη με 27% και ο υπόλοιπος κόσμος με 3%.
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η απαίτηση της Gen Z για βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια, ενώ τα εμπορικά σήματα στοχεύουν τις νεότερες γενιές στο κανάλι στο οποίο είναι πιο αφοσιωμένες – τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι εταιρείες ειδών πολυτελείας παγκοσμίως υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, εστιάζοντας στην ηθική προμήθεια πρώτων υλών, στη λήψη κοινωνικών και περιβαλλοντικών μέτρων κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, στις δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, στην κυκλική οικονομία και στις δίκαιες πρακτικές εργασίας.
Η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας κερδίζει έδαφος, με τα κορυφαία εμπορικά σήματα να επενδύουν σε αυτή την αγορά απευθείας ή μέσω συνεργασιών με υφιστάμενες πλατφόρμες μεταπώλησης.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις ωθούν τις μάρκες πολυτελείας να ενσωματώσουν ψηφιακές καινοτομίες,διατηρώντας παράλληλα την κληρονομιά τους. Υιοθετούν ψηφιακές στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων των NFTs, το generative και το multimodal AI, για να ενισχύσουν τη συμμετοχή των πελατών τους και να προσελκύσουν τους νέους που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.
Το 2022, η παγκόσμια αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας έφτασε τα 234,4 δισ. ευρώ, επιδεικνύοντας σταθερή πορεία ανάπτυξης, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) των πωλήσεων στο 2,3% μεταξύ 2018 και 2022. Οι προβλέψεις των παγκόσμιων πωλήσεων για την επόμενη πενταετία δείχνουν μια συνεχιζόμενη θετική τάση, με προβλεπόμενο CAGR στο 3,2%. Όσο αφορά στη συγκέντρωση της αγοράς, περίπου το 80% των πωλήσεων προσωπικών ειδών πολυτελείας παράγεται από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες προσωπικών ειδών πολυτελείας, υπογραμμίζοντας την κυρίαρχη παρουσία τους στην αγορά.
Στην Ελλάδα, η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις το 2022, επιτυγχάνοντας καθαρές πωλήσεις συνολικού ύψους 509,8 εκατ. ευρώ, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 13,2% μεταξύ 2018 και 2022.
Συμπερασματικά, η αγορά ειδών πολυτελείας διανύει μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης, παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις που έχουν προκύψει. Η ελληνική αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας ανθίζει, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις. Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από τις λειτουργίες του back-office έως τις λειτουργίες που απευθύνονται στον καταναλωτή, πρόκειται να αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα ωθήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ειδών πολυτελείας και της επιλεκτικής πελατείας τους.
Με αφορμή την έρευνα, ο Δημήτριος Τανός, Partner, Audit, ΚPMG στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά, «Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν τις καίριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας των προσωπικών ειδών πολυτελείας, περιγράφοντας τις κύριες τάσεις της αγοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Η εστίαση και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες και πρωτοβουλίες ESG θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς ειδών πολυτελείας, προσφέροντας νέες ευκαιρίες στις εταιρείες του χώρου».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: CAROLINE BREHMAN / ΕPA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ