Η Oldendorff και η Norsepower ανακοίνωσαν πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία για την εφαρμογή των Rotor Sails της Norsepower, προκειμένου να εξοικονομηθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου μέσω της αιολικής πρόωσης.
Η εφαρμογή τριών Rotor Sails διαστάσεων 24 x 4 μ. θα γίνει στο φορτηγό πλοίο «Dietrich Oldendorff», τύπου post-Panamax, στα μέσα του 2024. Η τεχνολογία των Rotor Sails είναι στην ουσία η σύγχρονη εκδοχή του περιστρεφόμενου ρότορα Flettner. Η Norsepower έχει εκσυγχρονίσει σημαντικά αυτή την τεχνολογία, κάνοντας χρήση πιο ανθεκτικών και ελαφρύτερων υλικών για την κατασκευή του ρότορα. Μάλιστα, στους μεγάλους ρότορες ένα μέρος των υλικών κατασκευής τους προέρχεται από περίπου 342.000 πλαστικά μπουκάλια, αναδεικνύοντας τη συνειδητή προσπάθεια για την αποκόμιση οφελών κυκλικής οικονομίας. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιήσει σημαντικά τον σχεδιασμό του, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική του απόδοση, ενώ έχουν ενσωματωθεί συστήματα ελέγχου και αυτοματισμού για την ακριβή προσαρμογή της ταχύτητας περιστροφής των ροτόρων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι τα Rotor Sails τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου. Η περιστροφή τους γίνεται με τη βοήθεια του ανέμου, αλλά και με τη χρήση μιας ελάχιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Ο συνδυασμός των δύο πηγών περιστροφής των Rotor Sails δημιουργεί μια ισχυρή ώθηση στο πλοίο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αποτελεί κάτι τελείως καινούργιο, καθώς ήδη χρησιμοποιείται εδώ και δέκα χρόνια, με συνολικά πάνω από 310.000 ώρες λειτουργίας σε πλοία.
Φωτό: Oldendorff Carriers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485…
Ένα από τα σημαντικότερα deal της χρονιάς ολοκληρώθηκε πριν από την εκπνοή του περασμένου έτους, με την BW LPG να ανακοινώνει ότι παρέλαβε το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ