Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές, μέσω του φορέα εκπροσώπησής τους ECSA, χαιρετίζουν την ισχυρή δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αντιμετωπίσει τα εμπόδια στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των e-fuels και των προηγμένων βιοκαυσίμων, στη ναυτιλία. H ECSA αντιμετωπίζει επίσης θετικά τη δέσμευση της Επιτροπής να δώσει στον κλάδο πρόσβαση κατά προτεραιότητα στα καύσιμα αυτά σε σχέση με άλλους κλάδους που έχουν πρόσβαση σε άλλες λύσεις απανθρακοποίησης.
Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους. Στο πλαίσιο αυτό, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν την εισαγωγή απαιτήσεων για τους προμηθευτές καυσίμων, ώστε να διαθέτουν τα καύσιμα αυτά στην αγορά, σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Σωτήρης Ράπτης, σημειώνει ότι είναι η πρώτη φορά που δίνεται προτεραιότητα στη ναυτιλία για την προμήθεια καυσίμων με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα. «Το χάσμα τιμών είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στη ναυτιλία», δηλώνει ο κ. Ράπτης.
Η ECSA επίσης επικροτεί την εξέταση από την Επιτροπή διαφοροποιημένων στόχων για τη ναυτιλία σε ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο των τριών σεναρίων για την απαλλαγή της ευρωπαϊκής οικονομίας από τον άνθρακα. «Μετά την ιστορική συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης προς τον ΙΜΟ για την ανάπτυξη των απαραίτητων μέτρων, ώστε να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050. Είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία λειτουργεί σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού», πρόσθεσε ο κ. Ράπτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Έμφραγμα» προκαλεί στα ναυπηγεία του κόσμου το μεγαλύτερο κύμα παραγγελιών που έχει καταγραφεί από τις παραμονές της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ