Τις προοπτικές της αγοράς των bulk carriers αναλύει, μεταξύ άλλων, η SSY σε έκθεσή της.
Στο μέτωπο της ζήτησης, η εν λόγω έκθεση τονίζει ότι οι βελτιωμένες προοπτικές για την κινεζική ζήτηση χάλυβα δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε αυξημένες διά θαλάσσης ροές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, και πολλά θα εξαρτηθούν από τα επίπεδα ανάπτυξης της εξορυκτικής δυναμικότητας σε χώρες-εξαγωγείς.
Συγχρόνως, η SSY εκτιμά ότι η σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών iron ore της Βραζιλίας και βωξίτη της Γουινέας, που σημειώθηκε πέρυσι, δεν θα διατηρηθεί το 2024. Στη δε Βραζιλία δεν θα επιτευχθούν ξανά οι αναπτυξιακοί ρυθμοί που σημείωσαν το περασμένο έτος οι μεγάλες εταιρείες εξόρυξης, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σχεδόν μηδενική ανάπτυξη της Vale. Σε ό,τι αφορά τον άνθρακα, οι εισαγωγές της Κίνας ανήλθαν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα το 2023, τα οποία δύσκολα θα επαναληφθούν. Οι εκτιμήσεις της SSY για την πορεία των εισαγωγών άνθρακα φέτος είναι νεφελώδεις, με πιο πιθανό το σενάριο να μειωθούν. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι Ινδία και Νοτιοανατολική Ασία θα δώσουν νέα ώθηση στη ζήτηση άνθρακα, το διά θαλάσσης εμπόριο άνθρακα θα παραμείνει στα επίπεδα-ρεκόρ που καταγράφηκαν πέρυσι.
Συνολικά, προσφορά και ζήτηση, εκφρασμένες σε τονομίλια, θα αναπτυχθούν φέτος με ρυθμούς 2,6% και 2,7%, δείγμα ισορροπίας μεταξύ των θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς των bulk carriers. Oι εκτιμήσεις για τα Capesizes κάνουν λόγο για αύξηση των τονομιλίων κατά 3,3% και αύξηση της προσφοράς κατά 1,3%. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα Panamaxes, με αύξηση της ζήτησης στο 4,7% και ανάπτυξη του στόλου στο 2,7%. Στην περίπτωση των Panamaxes, ένα σημαντικός παράγοντας που θα μπορούσε να εκτροχιάσει την αναπτυξιακή πορεία της ζήτησης είναι οι μειωμένες εξαγωγές σιτηρών από τη Νότια Αμερική. Τέλος, η SSY σημειώνει ότι οι ραγδαία μεταβαλλόμενες εξελίξεις στο γεωπολιτικό μέτωπο θα αυξήσουν τη μεταβλητότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ