
Ψηφιακή εκδήλωση με τίτλο: «Η Ελλάδα στην Ψηφιακή Δεκαετία: Που βρισκόμαστε και τι πρέπει ακόμη να γίνει», διοργάνωσε ο ΣΕΒ, χθες Τετάρτη 31 Ιανουαρίου, με αφορμή την ετήσια έκδοση του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού για την ψηφιακή ωριμότητα της Ελλάδας.
Στην εκδήλωση, βάσει των ευρημάτων του Δείκτη Ψηφιακής Ωριμότητας του ΣΕΒ, αναδείχθηκαν τα βήματα προόδου της Ελλάδας, στην πορεία της προς την επίτευξη των στόχων της Ψηφιακής Δεκαετίας, και υπογραμμίστηκαν τα πεδία στα οποία υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Ειδικότερα, όπως τονίστηκε, αξιολογώντας την ψηφιακή πορεία της Ελλάδας μεταξύ 2018-2023, τα επίπεδα ψηφιακής ωριμότητας της χώρας βελτιώθηκαν κατά 56%, σχεδόν με διπλάσιο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μ.ο. 30%. Η βελτίωση αυτή ήταν η υψηλότερη στην ΕΕ, όμως συναρτάται με το χαμηλό επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας που καταγραφόταν πριν από μια πενταετία. Παρά τη βελτίωση, υπάρχει ακόμα απόσταση μέχρι τη σύγκλιση με τον μ.ο. της ΕΕ27 στις υποδομές συνδεσιμότητας (85% μ.ο. ΕΕ), τις ψηφιακές δεξιότητες (86% μ.ο. ΕΕ), τις επιχειρήσεις (68% μ.ο. ΕΕ), τη δημόσια διοίκηση (78% μ.ο. ΕΕ), αλλά και το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών) & υψηλής τεχνολογίας (75% μ.ο. ΕΕ).
Επίσης, προτάθηκαν στοχευμένες παρεμβάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην επιτάχυνση του ψηφιακού βηματισμού της χώρας, με σημαντικότερες:
1. Κίνητρα για την επίσπευση της διείσδυσης των ευρυζωνικών δικτύων πολύ υψηλών ταχυτήτων
2. Εκστρατείες οριζόντιας ενίσχυσης του ψηφιακού αλφαβητισμού για το σύνολο του πληθυσμού
3. Διπλασιασμός αριθμού αποφοίτων σε σχολές ΤΠΕ και γενικότερα σχολές STEΜ, εντός τετραετίας
4. Διαμόρφωση πιο ευέλικτων χρηματοδοτικών εργαλείων και φορολογικών κινήτρων για την ενθάρρυνση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων από τις επιχειρήσεις
5. Κατάρτιση σύγχρονων εθνικών στρατηγικών και πλαισίων για την ασφαλή ανάπτυξη και παραγωγική χρήση τεχνολογιών και εφαρμογών αιχμής, όπως Τεχνητή Νοημοσύνη.
6. Διαμόρφωση ενός λειτουργικού πλαισίου για τη διακυβέρνηση και το άνοιγμα των δημόσιων δεδομένων.
7. Υποστήριξη της ανάπτυξης ψηφιακών λύσεων αιχμής από τον εγχώριο κλάδο ΤΠΕ
8. Απλοποίηση διαδικασιών πριν την ψηφιοποίησή τους και πλήρης ψηφιοποίηση των διεπαφών του δημόσιου τομέα με τις επιχειρήσεις, και
9. Επιτάχυνση έργων ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, διακεκριμένοι ομιλητές σκιαγράφησαν την τεχνολογική ωριμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, επισήμαναν τις προκλήσεις και ανάγκες που αντιμετωπίζουν κατά την ψηφιακή τους μετάβαση και υπογράμμισαν τον κομβικό ρόλο που θα διαδραματίσουν οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές συλλογής, ανάλυσης, αξιοποίησης και προστασίας δεδομένων, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν ανταγωνιστικές, ανθεκτικές και κυβερνοασφαλείς επιχειρήσεις.
Η κ. Μάγκυ Αθανασιάδη, Διευθύντρια του Τομέα Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας & Καινοτομίας του ΣΕΒ, δήλωσε ότι: «Για να συνεχίσει η χώρα στη θετική ψηφιακή τροχιά που χάραξε την τελευταία πενταετία, καλείται να πραγματοποιεί μικρότερα ή και μεγαλύτερα άλματα. Ένα τέτοιο άλμα θα πρέπει να αφορά στις ΜμΕ. Η διευκόλυνση της εξεύρεσης ειδικών σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και η συνεχής στήριξη με χρηματοδοτικά εργαλεία των τεχνολογικών επενδύσεων, αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να επιταχυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής από τις ελληνικές επιχειρήσεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ