
Έντονη ανησυχία στην αγορά των bulk carriers, κυρίως στα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα, φέρεται να προκαλεί η εκκαθάριση του κινεζικού κολοσσού real estate Evergrande, μετά την ετυμηγορία δικαστηρίου του Χονγκ Κονγκ στις 29 Ιανουαρίου.
Πιο συγκεκριμένα, η real estate αγορά της Κίνας είναι υπεύθυνη για το 35% περίπου της εγχώριας ζήτησης σε χάλυβα. Η κινεζική οικονομία είναι κινητήριος μοχλός για τη ζήτηση των bulk carriers, καθώς περισσότερο από το 35% των ξηρών φορτίων που μεταφέρονται διά θαλάσσης προορίζονται για την Κίνα, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO κ. Filipe Gouveia.
Η δικαστική ετυμηγορία για την Evergrande θα μπορούσε να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές για την αγορά real estate της Κίνας, όπου η επένδυση σε αυτήν παρουσίασε μείωση κατά 16,5%, παρά την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας. Είναι σαφές ότι αυτή η εξέλιξη προκαλεί αυξημένη ανησυχία στην αγορά των dry, δεδομένου ότι η Κίνα εξαρτάται από τις εισαγωγές ξηρών φορτίων, εισάγοντας το 73% των ποσοτήτων του διά θαλάσσης μετακινούμενου σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, σύμφωνα με τα δεδομένα της BIMCO.
Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι προοπτικές για τις κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων φαίνεται ότι θα διατηρηθούν σταθερές. Η προοπτική για την dry bulk αγορά, κυρίως τα Capesizes, θα εξαρτηθεί από τον τρόπο διαχείρισης της εκκαθάρισης της Evergrande από την κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα με τον κ. Gouveia.
Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι κύκλοι της αγοράς και εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι ίσως επιτραπεί στην Evergrande να «καταρρεύσει», προκαλώντας έτσι αρνητικό αντίκτυπο στους αγοραστές κατοικιών, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας και στη ζήτηση για σιδηρομεταλλεύματα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασίας με τους ασφαλιστές που «γεννήθηκαν» προκειμένου να ασφαλίσουν τα πλοία του σκοτεινού στόλου, υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ