Εισαγωγικό κείμενο
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), η Japan Engine Corporation, η IHI Power Systems Co. και η Nihon Shipyard Co. Ltd. ήρθαν σε συμφωνία για την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο πλοίου αμμωνίας (AFMGC). Το εν λόγω πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., είναι ένα επαναστατικό πλοίο που καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο και προβλέπεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2026.
Το κύριο σύστημα πρόωσης του πλοίου είναι εξοπλισμένο με έναν δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου, που μπορεί να λειτουργήσει με ένα μείγμα καυσίμου το οποίο περιέχει έως και 95% αμμωνία, κατασκευής της Japan Corporation. Για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, το πλοίο χρησιμοποιεί έναν τετράχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος θα χρησιμοποιεί έως και 80% αμμωνία, παραγωγής της IHI Power Systems. Η συνολική μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που προβλέπεται να επιτευχθεί με το συνδυασμένο σύστημα των κινητήρων αυτών είναι περίπου 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα πρόωσης.
Οι τέσσερις εταιρείες, τον Σεπτέμβριο του 2022, ξεπέρασαν ένα μέρος των προκλήσεων στη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου, λαμβάνοντας την Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK. Οι μέχρι σήμερα επιτυχημένες δοκιμές των εταιρειών κατά την καύση της αμμωνίας και η συλλογή δεδομένων για τη βελτιστοποίηση των κινητήρων προκαλούν αισιοδοξία αναφορικά με τη λειτουργία του πλοίου.
Φωτό: NYK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ