
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), η Japan Engine Corporation, η IHI Power Systems Co. και η Nihon Shipyard Co. Ltd. ήρθαν σε συμφωνία για την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο πλοίου αμμωνίας (AFMGC). Το εν λόγω πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ., είναι ένα επαναστατικό πλοίο που καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο και προβλέπεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2026.
Το κύριο σύστημα πρόωσης του πλοίου είναι εξοπλισμένο με έναν δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου, που μπορεί να λειτουργήσει με ένα μείγμα καυσίμου το οποίο περιέχει έως και 95% αμμωνία, κατασκευής της Japan Corporation. Για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, το πλοίο χρησιμοποιεί έναν τετράχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος θα χρησιμοποιεί έως και 80% αμμωνία, παραγωγής της IHI Power Systems. Η συνολική μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που προβλέπεται να επιτευχθεί με το συνδυασμένο σύστημα των κινητήρων αυτών είναι περίπου 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα πρόωσης.
Οι τέσσερις εταιρείες, τον Σεπτέμβριο του 2022, ξεπέρασαν ένα μέρος των προκλήσεων στη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου, λαμβάνοντας την Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK. Οι μέχρι σήμερα επιτυχημένες δοκιμές των εταιρειών κατά την καύση της αμμωνίας και η συλλογή δεδομένων για τη βελτιστοποίηση των κινητήρων προκαλούν αισιοδοξία αναφορικά με τη λειτουργία του πλοίου.
Φωτό: NYK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ