Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές για τη μεθανόλη έχει καταστεί εμφανές τα τελευταία έτη, με τη Maersk να πρωτοστατεί στη συγκεκριμένη τάση. Στο ίδιο μήκος κύματος, η μεθανόλη φαίνεται να κεντρίζει και το ενδιαφέρον της Evergreen, η οποία ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία Shanghai International Port Group (SIPG, διαχειρίστρια των κρατικών τερματικών στον λιμένα της Σαγκάης) για την παροχή πράσινης μεθανόλης στα πλοία της.
Βάσει της συμφωνίας, η SIPG θα παρέχει πράσινη μεθανόλη σε πλοία της Evergreen που θα παραδοθούν το 2026 και το 2027. Άλλωστε, το 2023 η Evergreen προχώρησε σε παραγγελία 24 containerships διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης, καθώς οι εταιρείες αναζητούν τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων τους.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η προτίμηση των εταιρειών τακτικών γραμμών στη μεθανόλη δεν προκαλεί έκπληξη. Το κυριότερο πλεονέκτημά τους είναι ότι πραγματοποιούν τακτικούς πλόες και συνεπώς μπορούν να οργανώσουν τον ανεφοδιασμό των πλοίων τους με καύσιμα πιο εύκολα. Αντιθέτως, bulk carriers και containerships συνήθως δεν έχουν τη συγκεκριμένη πολυτέλεια και συνεπώς στρέφονται σε μικρότερο βαθμό στη μεθανόλη, καθώς υπάρχουν περιορισμένες υποδομές τροφοδοσίας σε λιμένες διεθνώς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ