
Η Fratelli Cosulich ανακοίνωσε την παραγγελία ενός καινοτόμου χημικού πλοίου τύπου ΙΙ IMO, χωρητικότητας 7.990 dwt, που θα υιοθετήσει ένα καινοτόμο και περιβαλλοντικά φιλικό σύστημα πρόωσης. Η ανάπτυξή του γίνεται για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων της TFG Marine.
Το σύστημα πρόωσης του πλοίου θα συνδυάζει την υιοθέτηση της πράσινης μεθανόλης και των ηλεκτρικών κινητήρων. Συγκεκριμένα, στο πλοίο θα ενσωματωθούν γεννήτριες διπλού καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου και μεθανόλης που παρέχονται από τη MAN Energy Solutions. Μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Οι κινητήρες αυτοί θα είναι συνδεδεμένοι με τους έλικες του πλοίου, παρέχοντας την απαραίτητη ισχύ για την πρόωση του πλοίου. Το υπόλοιπο ποσό της ηλεκτρικής ενέργειας θα αποθηκεύεται σε ένα σύστημα μπαταριών προκειμένου να τροφοδοτούνται οι ηλεκτρικοί κινητήρες σε περιπτώσεις που η παροχή της ενέργειας από τις γεννήτριες δεν είναι δυνατή. Ο σχεδιασμός αυτός δεν περιορίζει την επιλογή της εταιρείας για την υιοθέτηση και άλλων εναλλακτικών καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση εκπομπής ρύπων.
Η επιλογή της μεθανόλης ως κύριου καυσίμου του πλοίου δεν οφείλεται μόνο στα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματά της. Η παράδοση του πλοίου προβλέπεται να συμπέσει με την αυξανόμενη ζήτηση της μεθανόλης στο α’ τρίμηνο του 2025, ενώ ταυτόχρονα το λιμάνι της Σιγκαπούρης ετοιμάζεται να παρέχει σταθερή προμήθεια του εν λόγω καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον 144 άνθρωποι στη Μιανμάρ σκοτώθηκαν και 732 τραυματίστηκαν από τον ισχυρό σεισμό που συγκλόνισε τη χώρα και τη νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με το…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η χούντα στη Μιανμάρ απηύθυνε σήμερα μια σπάνια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα να προσφέρει βοήθεια στη χώρα, η οποία επλήγη από ισχυρό σεισμό,…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ