![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Διεύρυναν το επιτοκιακό τους περιθώριο (διαφορά μεταξύ επιτοκίων καταθέσεων – χορηγήσεων) οι ελληνικές συστημικές τράπεζες (Εθνική, Πειραιώς, Εurobank και Αlpha Bank) στο τρίτο τρίμηνο του έτους σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Παρά την πίεση που έχουν δεχθεί οι εγχώριες τράπεζες προκειμένου να κλείσουν την ψαλίδα μεταξύ των επιτοκίων καταθέσεων και χορηγήσεων τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η ΕΚΤ πιστοποιούν ότι όχι μόνον δεν έχουν συμμορφωθεί προς τας υποδείξεις, αλλά κινήθηκαν προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα στο τρίτο τρίμηνο του 2023 το καθαρό επιτοκιακό περιθώριο των Ελληνικών τραπεζών διευρύνθηκε στο 3,20% από 3,13% που ήταν στο δεύτερο τρίμηνο. Η εξέλιξη διατηρεί τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα σε μία από τις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των υπολοίπων της Ευρωζώνης.
Κατά τα λοιπά οι ελληνικές τράπεζες εμφάνισαν βελτιωμένη εικόνα στο τρίτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΚΤ, καθώς ενίσχυσαν την κεφαλαιακή τους βάση, περιόρισαν περαιτέρω τα κόκκινα δάνεια, και αύξησαν τους δείκτες αποδοτικότητας τους.
Συγκεκριμένα, ο βασικός δείκτης κεφαλαίων CET1 αυξήθηκε στο 14,27% από 14,26% και ο δείκτης κεφαλαίων TIER 1 αυξήθηκε στο 14,96% από 14,95%. Στο μέτωπο της εξυγίανσης του Ισολογισμού τους καταγράφεται πρόοδος καθώς ο δείκτης των μη εξυπηρετούμενων δανείων υποχώρησε στο 4,15% από το 4,63%.
Όσον αφορά στους δείκτες αποδοτικότητας των τραπεζών η απόδοση επί των ιδίων κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκε στο 12,89% από 12,71 και ο δείκτης της απόδοσης επί του ενεργητικού έφθασε το 1,23% από το 1,19%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Το φράγμα των 6 εκατ. έχει σπάσει επισήμως η μεγαλύτερη εταιρεία ‒σε όρους μεταφορικής ικανότητας‒ της ναυτιλίας γραμμών, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το…
Έπειτα από αρκετές εβδομάδες σημαντικών διαφορών στους ναύλους μεταξύ των λεκανών Ατλαντικού και Ειρηνικού, ισορροπία έχει πλέον επέλθει στη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα,…
Tο Ηνωμένο Βασίλειο θέτει στο στόχαστρό του ακόμα 11 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τη Ρωσία, σε έναν νέο γύρο κυρώσεων, που στόχο έχει (ξανά)…
Νωρίτερα σήμερα ανακοινώθηκε ότι πυρκαγιές έχουν εκδηλωθεί σε δύο δεξαμενόπλοια ανοιχτά της Σιγκαπούρης, με μέλη των πληρωμάτων των πλοίων να διακομίζονται σε νοσοκομείο για…
Ορόσημο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μετάβαση σε «πράσινες» πηγές ενέργειας για τις ΗΠΑ αποτελεί η έναρξη κατασκευής του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου…
Λίγες ώρες μετά την επανεκλογή της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι πρώτες αντιδράσεις του εφοπλισμού διαμηνύουν αισιοδοξία για το…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη σύμφωνη γνώμη και άλλων χωρών, κατέστησε σαφές ότι καταδικάζει οποιαδήποτε μορφή στήριξης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ