
Σε επίπεδα-ρεκόρ αναμένεται να διαμορφωθούν οι παραδόσεις containerships το 2024, καθώς τα ναυπηγεία ολοκληρώνουν παραγγελίες που τοποθετήθηκαν εντός των πανδημικών ετών. Καθώς ο στόλος οδεύει σε αθροιστική μεταφορική ικανότητα άνω των 30 εκατ. TEUs, η BIMCO προβαίνει σε ανάλυση που αφορά τις συνιστώσες της αγοράς των containerships.
Ειδικότερα, το 2024 αναμένεται να παραδοθούν 478 containerships μεταφορικής ικανότητας 3,1 εκατ. TEUs, επίπεδα που συνιστούν ετήσια άνοδο της τάξεως του 41%. Ακόμα, με τις παραδόσεις αυτές, ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% το τρέχον έτος.
Την ίδια ώρα, οι ανακυκλώσεις πλοίων αναμένεται να αυξηθούν, όμως η άνοδος του στόλου θα τις ξεπεράσει κατά πολύ, οδηγώντας εν τέλει τη μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου άνω των 30 εκατ. TEUs για πρώτη φορά στην ιστορία.
Παράλληλα, παρότι η άνοδος της προσφοράς εκτιμάται πως θα αυξηθεί κατά 10% το 2024, δεν ισχύει το ίδιο για τη ζήτηση, η οποία θα αυξηθεί κατά περίπου 3-4% φέτος. Πάντως, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, σύμφωνα με την BIMCO, ότι οι ταχύτητες των containerships έχουν μειωθεί έναντι του 2023 και εκτιμάται ότι θα μειωθούν περαιτέρω το 2024.
Επιπλέον, οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συντελούν στον περιορισμό του αντικτύπου της σαφούς ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Ωστόσο, δεδομένου ότι και τα έτη 2025 και 2026 οι παραδόσεις containerships αναμένεται να διαμορφωθούν σε υψηλά επίπεδα, εφόσον δεν πωληθούν πολλά πλοία προς διάλυση, η ανισορροπία ζήτησης και προσφοράς θα καταστεί εκ νέου εμφανής με την αποκλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξημένη είναι σήμερα Μ.Πέμπτη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα για τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα…
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ