Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ποδαρικό στο 2024 με το δεξί για δεξαμενόπλοια και containerships

Ποδαρικό στο 2024 με το δεξί για δεξαμενόπλοια και containerships

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Tο 2023 μας αποχαιρέτησε με «προίκα» για το 2024 οικονομική αβεβαιότητα και γεωπολιτικούς κινδύνους, αποτέλεσμα του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας και των εντάσεων στη Μέση Ανατολή.

Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ωθήσει τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από αυτήν. Ενδεικτικά, ο μέσος αριθμός των διελεύσεων έχει μειωθεί κατά 14% από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2023, σε περίπου 50, δηλαδή σχεδόν 17% λιγότερες διελεύσεις σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η εκτροπή πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ προς το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση των τονομιλίων. Για παράδειγμα, ένα ταξίδι από τη Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ είναι 7.844 μίλια, ενώ το ίδιο ταξίδι μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας είναι 14.253 μίλια. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει θετικό αντίκτυπο στους ναύλους των containerships. Για παράδειγμα, οι spot ναύλοι από τη Σαγκάη στην Ευρώπη κινούνται άνω των $2.870/TEU, σηματοδοτώντας αύξηση 237% σε σχέση με τις αρχές Δεκεμβρίου. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι ναύλοι από τη Σαγκάη στη Μεσόγειο σκαρφάλωσαν στα $3.620/ΤΕU, καταγράφοντας άνοδο 187% σε σχέση με τις αρχές Δεκεμβρίου.

Πάντως, δεν είναι μόνο τα δεξαμενόπλοια που έχουν επωφεληθεί από αυτή την κατάσταση. Οι ναύλοι για ένα Suezmax στο route TD23 σχεδόν διπλασιάστηκαν από τα $17.592/ημέρα στις αρχές Δεκεμβρίου σε $30.958/ημέρα σήμερα. Οι TCE ναύλοι των LR2 για ταξίδια μεταξύ Μεσογείου και Άπω Ανατολής από $8.129/ημέρα στις 4 Δεκεμβρίου στα $25.996/ημέρα σήμερα.

Εκτός από τους γεωπολιτικούς κινδύνους, οι αλλαγές στο κόστος των καυσίμων, η πράσινη μετάβαση, οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού θα ασκήσουν πίεση στα ναυτιλιακά κόστη το 2024. Ωστόσο, εκπρόσωποι της βιομηχανίας είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς υπάρχουν πολλά θετικά σημάδια για την αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα και το ενδεχόμενο ανάκαμψης της καταναλωτικής δαπάνης. Κλειδί για τις ναυτιλιακές εταιρείες φέτος θα είναι η αποδοτική διαχείριση των δαπανών και η προσαρμογή τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Πηγή: [xclusiv] S&P Report 8th January 2024

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ: Με νέα επένδυση στηρίζει τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας

Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…

Η «χρυσή εποχή» του LNG ξεκινά;

Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024