Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Φωτό: Tawatchai07/ Freepik
Εισαγωγικό κείμενο

Το παγκόσμιο εμπόριο και ο «εφιάλτης» της Ερυθράς Θάλασσας

Το παγκόσμιο εμπόριο και ο «εφιάλτης» της Ερυθράς Θάλασσας

Φωτό: Tawatchai07/ Freepik
Εισαγωγικό κείμενο

Το παγκόσμιο εμπόριο παρουσίασε κάμψη κατά 1,3% από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2023 καθώς οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε μείωση των όγκων φορτίων που μεταφέρονται σε αυτή την περιοχή, όπως ανέφερε την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο.

Επί του παρόντος περίπου 200.000 εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας κάθε μέρα, συγκριτικά με 500.000 ημερησίως τον Νοέμβριο, ανέφερε το ινστιτούτο IfW Kiel.

Οι επιθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν εκτροπές στους πλόες με τα ταξίδια μεταξύ των ασιατικών κέντρων παραγωγής και των καταναλωτών στην Ευρώπη να διαρκούν έως και 20 ημέρες περισσότερο, δήλωσε ο Τζούλιαν Χιντς, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου εμπορικής πολιτικής του IfW Kiel.

«Αυτό αντανακλάται επίσης στη μείωση των εμπορικών στοιχείων για τη Γερμανία και την ΕΕ καθώς τα μεταφερόμενα προϊόντα συνεχίζουν να βρίσκονται στη θάλασσα και δεν έχει γίνει εκφόρτωσή τους στα λιμάνια όπως προγραμματιζόταν», ανέφερε ο Χιντς σε ανακοίνωση.

Σε επίπεδο περιφερειών, ο δείκτης εμπορίου του IfW Kiel για τον Δεκέμβριο έδειξε ότι οι εξαγωγές από και οι εισαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2% και 3,1%, αντίστοιχα. Οι ΗΠΑ κατέγραψαν μείωση 1,5% στις εξαγωγές και 1% μείωση στις εισαγωγές, αν και η εμπορική δίοδος της Ερυθράς Θάλασσας είναι λιγότερο σημαντική για τη χώρα.

Το εμπόριο της Κίνας εμφάνισε διαφορετική εικόνα, με τις εξαγωγές να αυξάνονται 1,3% και τις εισαγωγές να ενισχύονται κατά 3,1%. Το ινστιτούτο ανέφερε ότι αυτό ίσως οφείλεται στο επικείμενο Κινεζικό Νέο Έτος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)