![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Σε εξέλιξη είναι πειρατεία στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο St Nikolas στα ανοιχτά του Ομάν. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας μεταξύ των μελών του πληρώματος είναι και ένας Έλληνας που είναι ναυτολογημένος ως δόκιμος πλοίαρχος. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ναυτικής ασφαλείας Ambrey το δεξαμενόπλοιο με σημαία Νήσων Μάρσαλ κατευθυνόταν προς το Μπαντάρ-ε-Τζασκ στο Ιράν όταν ανοιχτά του Ομάν επιβιβάστηκαν 4-5 ένοπλοι.
Η αρχή Ναυτιλιακών Εμπορικών Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) έλαβε σήμερα πληροφορίες για ένα δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 50 ναυτικών μιλίων ανατολικά της ακτής του Ομάν και στο οποίο έχουν ανέβει τέσσερις με πέντε ένοπλοι.
Οι ένοπλοι εισβολείς αναφέρθηκε πως φορούν μαύρες στολές στρατιωτικού τύπου και μαύρες μάσκες.
Η UKMTO, η οποία παρέχει πληροφορίες για την ασφάλεια της ναυτιλίας, ανακοίνωσε πως δεν μπόρεσε να έρθει σε περαιτέρω επαφή με το πλοίο και οι αρχές εξακολουθούν να διεξάγουν έρευνες για το επεισόδιο.
Ο Πέμπτος Στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό ή για περαιτέρω πληροφορίες.
Η Ambrey ανέφερε πως το δεξαμενόπλοιο, που μεταφέρει αργό πετρέλαιο και φέρει σημαία των Νησιών Μάρσαλ, κατευθυνόταν προς το Μπαντάρ-ι-Τζασκ του Ιράν.
Σύμφωνα με την Empire Navigation, με την οποία επικοινώνησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επαφή με το δεξαμενόπλοιο St. Nikolas χάθηκε περίπου στις 06:30 ώρα Αθήνας καθώς έπλεε στα ανοιχτά των ακτών του Ομάν, κοντά στο Sohar. Το πλοίο είναι στελεχωμένο με συνολικά 19 μέλη πληρώματος, 18 υπηκόοι Φιλιππίνων και ένας Έλληνας.
Το πλοίο είχε φορτώσει τις προηγούμενες ημέρες στη Μπάσρα (Basrah) του Ιράκ φορτίο περίπου 145.000 τόνων αργού πετρελαίου με προορισμό την Aliaga (Τουρκία), μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Ο ναυλωτής του πλοίου είναι η Tupras.
Όπως αναφέρθηκε από τη διαχειρίστρια εταιρεία έχει ήδη ενεργοποιηθεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης ενώ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το πλοίο St Nikolas.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ