Με τους πολέμους σε Ουκρανία και Γάζα να συνεχίζονται, η ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων που επιχειρούν στα εν λόγω ύδατα έρχεται στο προσκήνιο. Η κλιμάκωση των κινδύνων για τη ναυσιπλοΐα, οι οποίοι περιλαμβάνουν πειρατικές και τρομοκρατικές επιθέσεις και πολιτικές αναταραχές, οδηγεί σε αυξημένες απώλειες και ενισχύει την αβεβαιότητα στη ναυτασφαλιστική κοινότητα.
Με άρθρο του, o Andy Yeoman, CEO της Concirrus, κάνει λόγο για την ανάγκη ενίσχυσης της διαφάνειας σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της έκθεσης στους κινδύνους. Σε συζητήσεις μελών της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς, κοινή παραδοχή είναι ότι ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας λειτούργησε σαν καμπανάκι για την αγορά. Ενώ ο κίνδυνος ενός τέτοιου πολέμου ήταν ορατός, η αντασφαλιστική αγορά πιάστηκε απροετοίμαστη και θα έπρεπε να είχε χειριστεί καλύτερα την αξιοποίηση της ήδη υπάρχουσας τεχνολογίας.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι η ασυνέπεια γύρω από τον τρόπο με τον οποίο η αγορά προσεγγίζει τις διάφορες προκλήσεις, με τον Demian Smith της Guy
Carpenter να σημειώνει ότι οι πρόσφατες ανανεώσεις οδηγήθηκαν κυρίως από την αντασφάλιση, αντί να ακολουθηθεί απλώς η προσέγγιση της άμεσης αγοράς για τη διαχείριση της έκθεσης. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο John Owen της AXIS τονίζει ότι ιστορικά η αγορά τείνει να ακολουθεί την κατεύθυνση ενός ηγέτη, αλλά αυτή τη φορά ήταν δύσκολο να υπάρξει συνοχή.
Ο Andy Yeoman διερωτάται εάν έπρεπε να ξεσπάσει ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας προκειμένου η αγορά να επαναπροσδιορίσει τη θέση της. Κατά τον ίδιο, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πληροφορίες και δεδομένα που καταγράφονται και αξιοποιούνται για τους ασφαλιστές άμεσων πολεμικών κινδύνων, σπάνια κοινοποιούνται στον αντασφαλιστή, περιορίζοντας την κατανόηση της έκθεσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Με στόχο την ενίσχυση της θέσης της Σαουδικής Αραβίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, το Ριάντ προχώρησε πρόσφατα στη σύναψη σημαντικών συμφωνιών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ