
Μετά από καθυστέρηση 27 ετών εκκινεί το μεγαλύτερο project εξόρυξης του κόσμου, το οποίο αναπτύσσεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο έργο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, προϋπολογισμού $20 δισ., στο οποίο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών για τη μεταφορά του μετάλλου. Η Rio Tinto εξασφάλισε πρώτη άδεια εκμετάλλευσης πόρων στην οροσειρά Simandou στα νοτιοανατολικά της Γουινέας το 1997.
Η αφρικανική χώρα των 13 εκατ. κατοίκων στο διάστημα των 27 αυτών ετών είχε να αντιμετωπίσει δύο πραξικοπήματα, που καθιστούσαν δύσκολο το έργο. Παράλληλα, η Rio Tinto άλλαξε έξι διευθύνοντες συμβούλους, απώλεσε τη μισή άδεια, έδωσε μακρόχρονες δικαστικές διαμάχες με διάφορους εταιρικούς αντιπάλους, διευθέτησε κατηγορίες διαφθοράς με τις αμερικανικές αρχές και προσπάθησε ακόμα και να εγκαταλείψει εντελώς το έργο.
Φέτος, μόλις οι κρατικοί κινέζοι εταίροι της Rio Tinto λάβουν την τελευταία έγκριση από το Πεκίνο, η αγγλοαυστραλιανή μεταλλευτική εταιρεία σκοπεύει να δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για το πιο περίπλοκο έργο στην ιστορία της. Δεδομένου ότι το κόστος του εν λόγω project είναι αρκετά μεγάλο για μία μόνο εταιρεία, η Rio Tinto το αναπτύσσει σε συνεργασία με την τοπική κυβέρνηση και τουλάχιστον επτά ακόμα εταιρείες, πέντε εκ των οποίων κινεζικές. Η Rio Tinto θα κατασκευάσει, σε συνεργασία με την Chinalco, ένα πεδίο εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος, γνωστό ως Simfer project. Την ίδια ώρα, η πολυπληθής κοινοπραξία θα συγχρηματοδοτήσει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 552 χλμ., που θα περνά μέσα από τα βουνά της Γουινέας προς τη θάλασσα, και την ανάπτυξη ενός λιμανιού βαθέων υδάτων στις ακτές του Ατλαντικού.
Στο πλαίσιο απανθρακοποίησης της βιομηχανίας χάλυβα, το σιδηρομετάλλευμα υψηλής συγκέντρωσης σιδήρου στο Simandou διαδραματίζει κεντρικό ρόλο και αυτός είναι και ο λόγος που τελικά η Rio Tinto δεν εξήλθε του project μετά τα αλλεπάλληλα προβλήματα που αντιμετώπισε, ιδίως από το 2016 και έπειτα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ