Το μεγαλύτερο ferry μηδενικών εκπομπών, το ΝΒ1091 Hinnoy της Torghatten Nord, καθελκύστηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2023 στα ναυπηγεία Cemre.
Τα ναυπηγεία Cemre και η Torghatten Nord AS συνήψαν συμφωνία πέρυσι τον Απρίλιο για την κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου ferry Double-Ended Ro-Ro, μήκους 117 μ., με αριθμό έργου NB1091. Το ferry μηδενικών εκπομπών αναπτύχθηκε από το Norwegian Ship Design και θα εκτελεί τη διαδρομή Bognes-Lødingen σε μόλις μία ώρα, με ταχύτητα 13-14 κόμβων. Ο χρόνος αυτός και η ταχύτητά του αποτελούν ρεκόρ για τα νορβηγικά ηλεκτρικά φεριμπότ.
Το διπλό ferry θα κινείται κυρίως με μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζονται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης της ακτής μέσω υψηλής χωρητικότητας αυτόματων συνδέσεων φόρτισης. Στην περίπτωση που το πλοίο βρίσκεται μακριά από την ακτή και δεν μπορεί να συνδεθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο, θα χρησιμοποιεί γεννήτριες που λειτουργούν με βιοντίζελ για την παροχή της απαιτούμενης ενέργειας.
Το ηλεκτρικό ferry, χωρητικότητας 399 επιβατών, θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τους κανόνες της DNV και θα κυκλοφορεί με σημαία της Νορβηγίας. Το 91ο πλοίο των ναυπηγείων Cemre σηματοδοτεί τη νέα εποχή της αειφόρου μεταφοράς στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
H υπ’ αριθμόν 100.000 εμπορευματική αμαξοστοιχία ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη αναχώρησε τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 15 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο…
Οι πρωτοβουλίες της Maersk με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων της συνεχίζονται, με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών να καταγράφει ένα…
Στη συνεργασία των Διαχειριστών Ελλάδας και Γερμανίας για τον ηλεκτρικό διάδρομο που θα συνδέσει τις δύο χώρες, Green Aegean Interconnector, αναφέρθηκε από το βήμα…
Σε «μήλον της έριδος» για συνολικά έντεκα εταιρείες έχει εξελιχθεί ο λιμένας Grand Faw στο Ιράκ, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ