
Το μεγαλύτερο ferry μηδενικών εκπομπών, το ΝΒ1091 Hinnoy της Torghatten Nord, καθελκύστηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2023 στα ναυπηγεία Cemre.
Τα ναυπηγεία Cemre και η Torghatten Nord AS συνήψαν συμφωνία πέρυσι τον Απρίλιο για την κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου ferry Double-Ended Ro-Ro, μήκους 117 μ., με αριθμό έργου NB1091. Το ferry μηδενικών εκπομπών αναπτύχθηκε από το Norwegian Ship Design και θα εκτελεί τη διαδρομή Bognes-Lødingen σε μόλις μία ώρα, με ταχύτητα 13-14 κόμβων. Ο χρόνος αυτός και η ταχύτητά του αποτελούν ρεκόρ για τα νορβηγικά ηλεκτρικά φεριμπότ.
Το διπλό ferry θα κινείται κυρίως με μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζονται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης της ακτής μέσω υψηλής χωρητικότητας αυτόματων συνδέσεων φόρτισης. Στην περίπτωση που το πλοίο βρίσκεται μακριά από την ακτή και δεν μπορεί να συνδεθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο, θα χρησιμοποιεί γεννήτριες που λειτουργούν με βιοντίζελ για την παροχή της απαιτούμενης ενέργειας.
Το ηλεκτρικό ferry, χωρητικότητας 399 επιβατών, θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τους κανόνες της DNV και θα κυκλοφορεί με σημαία της Νορβηγίας. Το 91ο πλοίο των ναυπηγείων Cemre σηματοδοτεί τη νέα εποχή της αειφόρου μεταφοράς στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ