
Accelleron welcomed the 100th customer for its running hours-based service agreement for four-stroke engine turbochargers, Turbo LifecycleCare, last month. More than 2,000 turbochargers supporting main or auxiliary engines across maritime and land-based power generation applications are now covered by the unique agreement structure, which was established in 2017 to deliver predictable maintenance costs and reduced risk for operators.
Turbo LifecycleCare agreements offer foreseeable budgeting and cost-saving efficiency for operators of Accelleron turbochargers. The agreements cover standard spare parts, wear and tear and labor, with Accelleron reducing operators’ risk and administrative burden by assuming responsibility for maintenance planning and scheduling. All service is carried out by accredited Accelleron engineers using Accelleron spare parts, ensuring quality and speed of service.
As the landmark hundredth contract was signed, feedback from existing customers highlights the value that operators derive from Turbo LifecycleCare coverage.
Pleiades Shipping Technical Director Miltos Synefias said: “What comes to my mind first about Turbo LifecyleCare is ‘no big surprises’ when budgeting for turbocharger maintenance and repair. Turbochargers are overhauled in an organized workshop environment and costs are evenly spread and are mostly predictable. I would like to say well done to Accelleron for inventing and embracing this idea and implementing it in the most professional way.””
EGE Haina Power Plant Regional Director Eddy Gomez added: “We see great value from Turbo LifecycleCare because we are provided with the latest updates for equipment, along with outstanding service. On top of that we have predictable costs based on how many hours we run on a monthly basis.”
Accelleron Head of Global Service Sales Dirk Balthasar said: “Turbo LifecycleCare was developed based on the needs of customers looking for a reliable partner who could support them in reducing administrative work related to turbocharger servicing as well as offering a fixed price based on operating hours that made it easy for them to project costs. This milestone shows that our customers find real value from this agreement and continue to trust in the service that only the OEM can provide.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ