
Στην έκθεση Marintec China στη Σαγκάη, το κρατικό κινεζικό ναυπηγείο (China State Shipbuilding Corporation – CSSC) αποκάλυψε τα σχέδια για την κατασκευή του μεγαλύτερου containership στον κόσμο, γνωστού ως KUN-24AP, που αναμένεται να τροφοδοτείται με πυρηνική ενέργεια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, στο πλοίο των 24.000 TEUs θα ενσωματωθεί ο αντιδραστήρας τηγμένου άλατος (MSR) τέταρτης γενιάς, εκμηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα κατά τη λειτουργία του. O συγκεκριμένος αντιδραστήρας θα χρησιμοποιεί το θόριο ως ραδιενεργό μέταλλο, του οποίου η χρήση παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι του ουράνιου. Ένα από αυτά είναι η αφθονία θορίου που υπάρχει στην Κίνα.
Ο Christopher Wiernicki, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του νηογνώμονα ABS, τόνισε τη σημασία της προώθησης της πυρηνικής τεχνολογίας προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι πλήρους απανθρακοποίησης. Μάλιστα, σε δήλωσή του, επισήμανε τα οφέλη της πυρηνικής τεχνολογίας και το γεγονός ότι η εφαρμογή των ειδικών τύπων αντιδραστήρων, όπως είναι ο MSR, μειώνουν τον κίνδυνο εξάπλωσης της πυρηνικής τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση των στρατιωτικών επιχειρήσεων των χωρών.
Ωστόσο, τόνισε ότι η λεπτομερής αξιολόγηση μιας τέτοιας τεχνολογίας κρίνεται απαραίτητη, καθώς υπάρχουν ακόμη πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φιλοδοξίες υιοθέτησης της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία έχουν εγκαταλειφθεί από πληθώρα χωρών. Στον αντίποδα, η Κίνα κατάφερε φέτος να λειτουργήσει επιτυχώς τον πρώτο αντιδραστήρα MSR.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ