
Ο όμιλος Damen Shipyards παρουσίασε ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (SOV), το οποίο διαθέτει τη δυνατότητα υπεράκτιας φόρτισης.
Το μήκους 70 μ. πλοίο αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από υπεράκτιες ανεμογεννήτριες, σηματοδοτώντας έτσι ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών από τη συντήρηση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Η Damen ξεκίνησε την ανάπτυξη του εν λόγω SOV πριν από τρία χρόνια, έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της βιωσιμότητας των λειτουργιών των πλοίων που επιχειρούν σε υπεράκτια αιολικά πάρκα. Προκειμένου η εν λόγω ιδέα να καταστεί βιώσιμη, η Damen έπρεπε να αναπτύξει ένα σύστημα υπεράκτιας φόρτισης αλλά και να αξιολογήσει τη συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών (CAPEX). Στο πλαίσιο του έργου, η Damen ένωσε τις δυνάμεις της με τη βρετανική MJR Power & Automation, μια εταιρεία η οποία έχει ήδη αναπτύξει ένα σύστημα υπεράκτιας φόρτισης πλοίων μεταφοράς πληρωμάτων.
Το καινοτόμο σύστημα φόρτισης που διαθέτει το SOV πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου του προτύπου IEC/IEEE 80005-1, ενώ αναμένεται να λάβει και μια έγκριση επί της αρχής από τον DNV.
Το SOV 7017 E είναι εξοπλισμένο με μία μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), χωρητικότητας 15 MWhr, προσφέροντας αυτονομία διάρκειας μιας ημέρας καθώς και βελτιωμένη απόδοση. Ο σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει επίσης την πρόωση με κατανάλωση καυσίμου ντίζελ, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει πρόσβαση σε σημείο φόρτισης.
Φωτό: Damen Shipyards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ