
Καθώς η ναυτιλία βρίσκεται σε μονοπάτι της απανθρακοποίησης, η πρόοδος της τεχνολογίας αλλάζει άρδην τα δεδομένα στον κλάδο, γεννώντας την ανάγκη επανεκπαίδευσης και διοχέτευσης νέων δεξιοτήτων στα πληρώματα των πλοίων.
Ειδικότερα, πρόσφατη έρευνα για λογαριασμό του «Maritime Just Transition Task Force» κατέληξε στο συμπέρασμα πως περίπου 800.000 ναυτικοί ενδέχεται να χρειαστούν περαιτέρω εκπαίδευση μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, προκειμένου να είναι σε θέση να λειτουργήσουν πλοία που θα καταναλώνουν καύσιμα σχεδόν μηδενικών ή μηδενικών εκπομπών.
Το «Maritime Just Transition Task Force» συνιστά πρωτοβουλία των International Chamber of Shipping (ICS), Ιnternational Transport Workers’ Federation (ITF), United Nations Global Compact, IMO και International Labour Organization (ILO). Έχει ως στόχο να διασφαλίσει πως οι ναυτικοί θα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας. Για τον στόχο αυτόν, έχουν εστιάσει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων μέχρι τα μέσα του 2025.
Παράλληλα, η νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία αναμένεται να ανακοινωθεί από το Ντουμπάι στο πλαίσιο της COP28. Επικεφαλής της πρωτοβουλίας θα είναι ο IMO και η γραμματεία του Maritime Just Transition. Ακόμα, ο Lloyd’s Register θα αναπτύξει το πλαίσιο εκπαίδευσης ναυτικών και αξιωματικών. Η ακαδημαϊκή εμπειρία θα έρθει μέσω της συμμετοχής του World Maritime University (WMU).
Μετά την ανάπτυξή του, το Baseline Training Framework for Seafarers in Decarbonization θα δοκιμαστεί στην Ασία μέσω ενός προγράμματος υπό την επίβλεψη του WMU, με την υποστήριξη του IMO Maritime Technology Corporation Center (MTCC) που βρίσκεται στην Ασία αλλά και τη συμμετοχή λοιπών εταίρων.
Ο γ.γ. του IMO, Kitack Lim, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Κάνεις δεν πρέπει να μείνει πίσω στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Αυτή η συνεργατική πρωτοβουλία θα βοηθήσει να διασφαλιστεί μια επιτυχής και δίκαιη μετάβαση».
Ο γ.γ. του ICS, Guy Platten σημείωσε: «Το 2030 είναι προ των πυλών και δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε όσον αφορά τις ανάγκες των ναυτικών μας και την κατάλληλη εκπαίδευσή τους, η οποία θα τους υποστηρίξει κατά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου. Χωρίς τους ανθρώπους μας, δεν έχουμε βιομηχανία, οπότε οι ναυτικοί πρέπει να βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο κάθε απόφασης».
O γ.γ. της ITF, Stephen Cotton, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι ναυτικοί βρίσκονται στην καρδιά της δίκαιης μετάβασης που απαιτείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία και η εκπαίδευση του τωρινού και του μελλοντικού εργατικού δυναμικού είναι κρίσιμη, ώστε να διασφαλιστεί ότι η εμπειρία των εργαζομένων είναι στο επίκεντρο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ