
Καθώς η ναυτιλία βρίσκεται σε μονοπάτι της απανθρακοποίησης, η πρόοδος της τεχνολογίας αλλάζει άρδην τα δεδομένα στον κλάδο, γεννώντας την ανάγκη επανεκπαίδευσης και διοχέτευσης νέων δεξιοτήτων στα πληρώματα των πλοίων.
Ειδικότερα, πρόσφατη έρευνα για λογαριασμό του «Maritime Just Transition Task Force» κατέληξε στο συμπέρασμα πως περίπου 800.000 ναυτικοί ενδέχεται να χρειαστούν περαιτέρω εκπαίδευση μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, προκειμένου να είναι σε θέση να λειτουργήσουν πλοία που θα καταναλώνουν καύσιμα σχεδόν μηδενικών ή μηδενικών εκπομπών.
Το «Maritime Just Transition Task Force» συνιστά πρωτοβουλία των International Chamber of Shipping (ICS), Ιnternational Transport Workers’ Federation (ITF), United Nations Global Compact, IMO και International Labour Organization (ILO). Έχει ως στόχο να διασφαλίσει πως οι ναυτικοί θα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας. Για τον στόχο αυτόν, έχουν εστιάσει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων μέχρι τα μέσα του 2025.
Παράλληλα, η νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία αναμένεται να ανακοινωθεί από το Ντουμπάι στο πλαίσιο της COP28. Επικεφαλής της πρωτοβουλίας θα είναι ο IMO και η γραμματεία του Maritime Just Transition. Ακόμα, ο Lloyd’s Register θα αναπτύξει το πλαίσιο εκπαίδευσης ναυτικών και αξιωματικών. Η ακαδημαϊκή εμπειρία θα έρθει μέσω της συμμετοχής του World Maritime University (WMU).
Μετά την ανάπτυξή του, το Baseline Training Framework for Seafarers in Decarbonization θα δοκιμαστεί στην Ασία μέσω ενός προγράμματος υπό την επίβλεψη του WMU, με την υποστήριξη του IMO Maritime Technology Corporation Center (MTCC) που βρίσκεται στην Ασία αλλά και τη συμμετοχή λοιπών εταίρων.
Ο γ.γ. του IMO, Kitack Lim, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Κάνεις δεν πρέπει να μείνει πίσω στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Αυτή η συνεργατική πρωτοβουλία θα βοηθήσει να διασφαλιστεί μια επιτυχής και δίκαιη μετάβαση».
Ο γ.γ. του ICS, Guy Platten σημείωσε: «Το 2030 είναι προ των πυλών και δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε όσον αφορά τις ανάγκες των ναυτικών μας και την κατάλληλη εκπαίδευσή τους, η οποία θα τους υποστηρίξει κατά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου. Χωρίς τους ανθρώπους μας, δεν έχουμε βιομηχανία, οπότε οι ναυτικοί πρέπει να βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο κάθε απόφασης».
O γ.γ. της ITF, Stephen Cotton, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι ναυτικοί βρίσκονται στην καρδιά της δίκαιης μετάβασης που απαιτείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία και η εκπαίδευση του τωρινού και του μελλοντικού εργατικού δυναμικού είναι κρίσιμη, ώστε να διασφαλιστεί ότι η εμπειρία των εργαζομένων είναι στο επίκεντρο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ