Σε μια συζήτηση για το μέλλον της ναυτιλίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο LNG και τα πλοία που το μεταφέρουν, προχώρησαν δύο πρωταγωνιστές όχι μόνο της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η κ. Μαρία Αγγελικούση επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση και ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, επικεφαλής του Ομίλου της Capital.
Η συζήτηση με θέμα «Ship Owners: How Can Greek Shipping Continue to Prosper in a Less Certain Geopolitical Landscape?» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του 23ου World LNG Summit & Awards.
Οι προοπτικές του LNG και των LNG carriers
Τo LNG θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20 έως 25 έτη
Η επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση εμφανίστηκε αισιόδοξη για τις προοπτικές του LNG τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Υπογράμμισε ότι βάσει εκτιμήσεων, η ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξάνεται κατά 3% έως 4% τα επόμενα δέκα χρόνια.
Οι εκτιμήσεις για αυξημένη ζήτηση έχουν αποτελέσει και καταλύτη για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας LNG χωρών, και ειδικά του Κατάρ και των ΗΠΑ. Αυξημένη εκτιμάται να είναι και η ζήτηση της Κίνα αλλά και άλλων χωρών της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, η κ. Μαρία Αγγελικούση δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επίδραση που έχει ο πόλεμος στην Αν. Ευρώπη για την αγορά ενέργειας. Η σημαντική μείωση των ροών φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς την Ευρώπη οδήγησε στην αυξημένη ζήτηση για ποσότητες LNG και LNG carriers, με τη ναυτιλία να επιδεικνύει την προσαρμοστικότητά της.
Όσον αφορά τα καύσιμα του μέλλοντος, η επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση υπογράμμισε ότι επικρατεί αβεβαιότητα. Επί του παρόντος, ο Όμιλος εστιάζεται στα πλοία διπλού καυσίμου και στο LNG το οποίο, σύμφωνα με την ίδια, θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20 έως 25 έτη.
Ευάγγελος Μαρινάκης: Γιατί επιλέγουμε το LNG
Ο επικεφαλής του Ομίλου της Capital έδωσε έμφαση στα οφέλη που παρέχει το LNG ως καύσιμο. «Πιστεύουμε στο LNG, σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax. Επίσης εξετάζουμε και την κατηγορία VLCC».
Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο έναντι του συμβατικού καυσίμου της ναυτιλίας.
Γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο κ. Μαρινάκης εστιάστηκε και στη γεωπολιτική αβεβαιότητα που επικρατεί, με φόντο τους πολέμους σε Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Ο επικεφαλής της Capital σχολίασε πως πρόκειται για εξελίξεις που -πέραν του γεγονότος ότι είναι σκληρές- φέρνουν σημαντικές αλλαγές στο εμπόριο και γεννούν ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευμάτων από διαφορετικές οδούς.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό. Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους». Επιπλέον πρόσθεσε: «Αλλά όσον αφορά τη ναυτιλία, όλη αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί καινούργιους εμπορικούς δρόμους και φυσικά χρειάζονται πλοία. Ειδικά όταν πρόκειται για την ενέργεια, τόσο για LNG όσο και για πετρέλαιο, μιλάμε για στρατηγικές τοποθετήσεις, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των χωρών».
Φωτό: World LNG Summit & Awards
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ