Ανοδικά κινείται η ναυλαγορά των bulk carriers το τελευταίο διάστημα, όπως αντανακλάται και από τα πρόσημα των βασικών δεικτών. Πού οφείλεται όμως αυτή η ανοδική πορεία;
Σύμφωνα με το τελευταίο report της Xclusiv Shipbrokers, η απάντηση εν πολλοίς ακούει στο όνομα «Κίνα», η οποία συνεχίζει να προσπαθεί να τονώσει την οικονομία της με ενέσεις ρευστότητας μέσω της έκδοσης ομολόγων. Την ίδια ώρα, το Πεκίνο αυξάνει τις πιέσεις του προς τις τράπεζες να παράσχουν οικονομική βοήθεια στον κλάδο ακινήτων, ενώ στοχεύει επίσης στις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου, προτρέποντάς τες να χορηγήσουν περισσότερες πιστώσεις και να εγγυηθούν ότι οι ιδιώτες developers θα μπορούν να εξασφαλίσουν δάνεια με επιτόκιο που κινείται στον μέσο όρο του κλάδου. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, καταγράφηκε μια ανάκαμψη στις μετοχές των εταιρειών του real estate. Παρά το γεγονός ότι δεν αποκάλυψε το σχέδιο αναδιάρθρωσης, οι μετοχές της Country Garden σημείωσαν άνοδο άνω του 60% αυτόν τον μήνα, ενώ η μετοχή της Evergrande σημείωσε επίσης άνοδο άνω του 10% στο ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι προσδοκίες για αυξημένες επενδύσεις στην αστική ανάπτυξη της Κίνας, σε συνδυασμό με το χαμηλό επτά ετών για τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, ενισχύουν τις εκτιμήσεις για άνοδο των τιμών iron ore. Ενδεικτικά, η Citi έχει θέσει τιμή-στόχο για το σιδηρομετάλλευμα στα $140/τόνο. Τα χαμηλά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος και η «δίψα» της Κίνας να τα αναπληρώσει ερμηνεύουν την άνοδο των ναύλων των Capesizes.
Εκτός από την Κίνα, η συμφόρηση στα λιμάνια της Νότιας Αφρικής επίσης ερμηνεύει τα υγιή επίπεδα ναύλων των Capesizes. Σχεδόν 100 πλοία περιμένουν να ελλιμενιστούν στα λιμάνια της Νότιας Αφρικής, καθώς η Transnet, η κρατική εταιρεία logistics, είναι αντιμέτωπη με υλικές ζημιές και κακές καιρικές συνθήκες. Τέλος, οι σημαντικοί περιορισμοί της διώρυγας του Παναμά έχουν επηρεάσει θετικά την αγορά ξηρού χύδην φορτίου, καθώς οι ημερήσιες διελεύσεις πλοίων περιορίζονται πλέον σε 18 πλοία και σχεδόν όλα είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή gas carriers. Πολλά άλλα πλοία επιχειρούν διαδρομές που παρακάμπτουν τη διώρυγα του Παναμά και προσθέτουν τονομίλια στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο MR ναυλωμένο από την Glencore, το οποίο, προκειμένου να αποφύγει τις καθυστερήσεις στη διώρυγα του Παναμά, προτίμησε να περάσει από τα Στενά του Μαγγελάνου, κάνοντας ένα μεγαλύτερο ταξίδι γύρω από το νότιο σημείο της Νότιας Αμερικής και προσθέτοντας χιλιάδες μίλια στη διαδρομή του. Από την άλλη, ορισμένοι ναυλωτές, αντί να παρακάμψουν τη διώρυγα του Παναμά, προτιμούν να συμμετάσχουν σε δημοπρασία για μια θέση προτεραιότητας, με το κόστος να φτάνει σχεδόν τα 4 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, το εύθραυστο οικονομικό περιβάλλον και η επόμενη μέρα για την Tsakos Energy Navigation (TEN) βρέθηκαν στο επίκεντρο του 15oυ TEN’s Strategy…
Εάν η ανθρωπότητα δεν ενεργήσει με μεγαλύτερη τόλμη, η παγκόσμια κρίση του νερού θα προκαλέσει καταστροφές στις οικονομίες, καθώς θα τεθεί σε κίνδυνο περισσότερο…
Μία ακόμα εβδομάδα αποδυνάμωσης σημείωσε η spot ναυλαγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει έκθεσης…
Την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Four Seasons στη Λεμεσό ετήσια εκδήλωση του Propeller Club των Ηνωμένων Πολιτειών, Port of Limassol. H…
Την παραλαβή νεότευκτου containership γνωστοποίησε σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου. Οι κινήσεις ανανέωσης…
Στις 26 Μαρτίου, η πρόσκρουση του containership «Dali» στην γέφυρα Francis Scott του λιμένα της Βαλτιμόρης, οδήγησε στην κατάρρευσή της, προκαλώντας αλαλούμ στις εξαγωγές…
Επικυρώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ η διάθεση ποσοστού 20% της θυγατρικής εταιρείας «Αριάδνη Interconnection» στην εταιρεία State Grid International Development Belgium Ltd,…
Ανοδική είναι η πορεία που σημειώνουν οι ινδικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, με τον περασμένο Σεπτέμβριο να αποτελεί σημείο αναφοράς, καθώς οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ